جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به‌عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: خرید کالای ایرانی باعث کاهش وابستگی‌ها و استقلال اقتصادی می‌شود و حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تبیین شعار سال دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار شماری از  مدیران، اساتید و روحانیون حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی به مناسبت سال جدید و نام‌گذاری سال  از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه دو وظیفه فهم درست  دین و تبلیغ امور دینی را دارند و باید در  انجام این تکلیف بکوشند.

وی با برشمردن اهمیت فقه در اسلام هم افزود: فقه کلید بصیرت است که همه‌چیز در آن نهفته است و اساساً فقه هم علوم را در خودش جای‌ داده و شخصی که در مسیر طلبگی قرار بگیرد با این فضیلت به‌طور حتم به درجات تعالی دست خواهد یافت.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: فقه عامل بلندمرتبه شدن در دنیا و آخرت است و اساساً فقیه کسی است که در جامعه تولید نور و روشنایی می‌کند.

وی با یادآوری اینکه پشتوانه قبولی اعمال، دین‌شناسی است و مهر رضای خداوند بر کسی می‌خورد که دین‌شناسی می‌کند گفت: ما باید، تولد شخصیت پیداکرده و بعد انسان‌سازی کنیم و این رسالت ما است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با تاکید بر اینکه روحانیون باید عالم به زمان باشند  تصریح کرد: این انقلاب شکوهمند اسلامی با جلوداری روحانیت به پیروزی رسیده و باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به فرازوفرودها در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی گفت: به طور قطع در کنار مقاومت‌ها پیروزی بیشتر می‌شود و باید در این مسیر همواره استوار و ثابت‌قدم باشیم.
امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه روحانیون و طلاب می بایست همواره به‌روز باشند افزود: باید بدانیم که در چه شرایطی قرار داریم و نسبت به رخدادهای جامعه بی‌تفاوت نباشم.

به گفته وی، امروز روحانیون به‌ عنوان مشاوران امین در جامعه بوده  و در مسیر تحقق شعار سال نیز وظیفه داشته تا در تبیین و تفسیر آن بکوشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد:  نام‌گذاری‌های سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب و سخنان ارزشمند ایشان آن‌قدر بُرد دارد که به گفته یک شخصیت غربی این رهنمودها برنامه‌ها و تلاش‌های دشمنان نظام اسلامی را پنبه می‌کند.

رئیس شوای حوزه علمیه خراسان شمال تاکید کرد: کلمه به کلمه سخنان معظم له کارشناسی شده و باید این رهنمودها و بیانات را نصب العین خود قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، خرید کالاهای ایرانی را باعث اشتغال، رونق اقتصادی و حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی اضلاع مختلفی دارد که همه در تحقق برنامه خرید کالاهای ایرانی سهیم هستند.

وی با تأکید بر اینکه خرید کالای ایرانی باعث کاهش وابستگی‌ها و استقلال اقتصادی می‌شود اظهار داشت: اساساً خرید کالای ایرانی احترام به تولید داخلی است و باید در این مسیر حرکت کرد.

امام‌ جمعه بجنورد با بیان اینکه سئوال خریداران درباره  اجناس که ایرانی بوده یا خارجی، یک توهین به خودمان است افزود: لازم است تا از تولیدات داخل حمایت کرده و در آموزه های دینی هم در این زمینه سفارش شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید این موضوع را برای مردم بازکنیم که شعار سال حساب‌شده و مهم است، گفت: اکنون اقتصاد یک مسئله مهم در جامعه ما بوده، چراکه نقش اساسی در پیشرفت کشور دارد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین زحمات مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه استان را در طول سال گذشته ارج نهاد و گفت: اساتید حوزه‌های علمیه استان با وجود کمبود تلاش‌های خوبی داشتند که جای قدردانی دارد. البته طرح‌های خوبی در حوزه‌های استان در حال اجرا است که  باعث توسعه فعالیت‌های این مراکز خواهد شد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه‌ علمیه استان نیز در این نشست با اشاره به نام‌گذاری سال «حمایت از کالاهای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم تبیین و تحقق شعار سال تأکید کرد.

شماری از مدیران مدارس علمیه خواهر و برادر و اساتید حوزه‌های علمیه در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha