شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفره غذای طلاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: به مدیران مدارس اعلام می‌گردد استفاده از بودجه تغذیه طلاب برای سایر امور مدرسه شرعاً حرام است، چرا که تغذیه طلاب یکی از مسائل مهم است و باید مورد توجه ویژه قرارگیرد و کیفیت غذایی مدارس بهتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در جلسه هم اندیشی مدیران و معاونان مدارس علمیه ایلام، گفت: در قرآن بالاترین و ممتاز ترین گروه را متقین می دانند، یعنی دنیا و آخرت به کام متقین است.

مدیر حوزه علمیه استان بیان کرد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایید کسی که از شما تقوا پیشه کند و امورات خود را اصلاح کند و در قیامت او را جزو  اهل البیت خطاب می‌کنند. بنابراین انسان یک گذشته و آینده ای دارد که در آینده  باید تقوا پیشه و اشتباهات گذشته خود را اصلاح کند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ قداست لباس روحانیت، تصریح کرد: مردم باید تقوا را در ما احساس کنند تا بتوانیم در روح، فکر و دین آنان اثرگذار باشیم، حتی کسانی که با لباس شخصی در حوزه علمیه فعالیت می‌کنند، چون دیدگاه مردم نسبت به آنها نگاه حوزوی است، نباید کاری انجام دهند که باعث تردید نسبت به دین خدا گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطر نشان کرد: مدیران مدارس علمیه استان وظایف خود را بدانند که چگونه با اساتید و طلاب برخورد کنند و با همدلی و احساس مسئولیت، طلبه ها را برای تبلیغ دین خدا و تحقیق و پژوهش آماده کنند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: مدارس علمیه استان از لحاظ اخلاقی در سطح خوبی هستتند و از لحاظ علمیباید خود را به سطح بالاتر از سایر حوزه ها و مدارس دیگر استان ها برسانند.

وی در پایان گفت: به مدیران مدارس اعلام می‌گردد که استفاده از بودجه تغذیه طلاب برای سایر امور مدرسه شرعاً حرام می باشد، چرا که تغذیه طلاب یکی از مسائل مهم است وباید مورد توجه ویژه قرارگیرد و کیفیت غذایی مدارس بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha