شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان این که ما در مجموعه حوزه علمیه خواهران باید به دنبال ایجاد حوزه علمیه‌ای کارآمد باشیم؛ حوزه علمیه کارآمد حوزه‌ای است که به خوبی بتواند باشد تمام مسائل و مشکلات دینی مردم را در زمان بسیار اندک پاسخ بدهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور، در مراسم معارفه معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، بیان کرد: بعد از انتصاب مدیریت یک مرکز، از اولین وظایف مدیر، انتخاب معاونان است که بر اساس برنامه‌های نوین خود، راهبردها و فعالیت‌ها را شروع کنند و تغییر و تحول و اصلاح مجموعه را در پیش بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد:‌ حجت‌‌الاسلام والمسلمین حصاری فردی خوش‌فکر و دارای ذهن استراتژیک است که در بخش‌های مختلف آموزش، فرهنگ و مدیریت توانایی بالایی دارد و افق ها را به خوبی رصد می کند و تا کنون توانسته مدیریت خوبی در بخش پژوهش داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری با متانت و بدون ایجاد حاشیه‌های خطرناک کار پژوهش را در این مجمموعه مبارک به پیش برده‌اند؛ جشنواره علامه حلی آیینه موفقیت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهرن در سال‌های گذشته است.

وی عنوان کرد: امیدوارم در رویکرد جدیدی که در امر پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد می‌شود، بتوانیم این مجموعه را به خوبی در رسیدن به اهداف نوین پژوهشی یاری کنیم.

مدیر حوز‌ه‌‌های علمیه خواهران کشور به بیان توضحاتی در رابطه با علم و پژوهش در تعابیر دینی پرداخت و گفت: آنچه در تعابیر اسلامی در رابطه با علم داریم، این است که علم نوری الهی است که در نهاد کسی که خداوند متعال بخواهد ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: علم به کثرت تدریس و تدرس نیست؛‌ خداوند متعال در وجود افرادی حدس‌های قوی در مواجهه با مشکلات و مسائل عطا می‌کند؛ در حقیقت آنچه که هویت حوزه‌های علمیه خواهران نیاز دارد همین حدس‌های قوی است که توسط یک محقق برنامه‌ریزی و هماهنگ و تدوین می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور عنوان کرد: خداوند متعال برخی از افراد را لایق می‌داند که این ظرفیت روحی را داشته باشد که به مشکلات سامان دهد؛ اگر شخصی تقوا و دل شفافی داشته باشد، خداوند متعال شرایطی را فراهم می‌کند که علم به سمت او هجوم می‌آورد؛ چراکه زمینه‌ اصلی پژوهش علم و تقوا است؛ خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید :«من یتق‌الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب.»

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه ما در مجموعه حوزه علمیه خواهران باید به دنبال ایجاد حوزه علمیه‌ای کارآمد باشیم؛ حوزه علمیه کارآمد حوزه‌ای است که به خوبی بتواند باشد تمام مسائل و مشکلات دینی مردم را در زمان بسیار اندک پاسخ بدهد.

وی بیان کرد: مجموعه حوزه‌های علمیه خواهرن اگر دائما خود را مشغول به درس و علم کند و خروجی پژوهشی نداشته باشد، حوزه موفقی نخواهد بود؛ چراکه ثمره تقوا، تهذیب، تربیت‌های اخلاقی و رشد علمی در پژوهش نمایش داده می‌شود؛ اگر نتوانیم در امر پژوهش موفق باشیم موفقیت قابل توجهی نداشته و به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور اظهار کرد: ما باید برند علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران را بالا برده و مطرح کنیم؛ نمی‌شود که مجموعه‌ای به‌عنوان مرکز آموزش عالی در کشور فعالیت‌ کند و از برندهای عمومی علمی استفاده کند.

وی افزود: ما باید استانداردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران را بالا ببریم و در این مسیر متوقف ناپذیر باشیم؛ باید دائما برند علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران در مراکز مختلف، شهرستان‌ها و استان‌ها رو به رشد و ترقی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور خاطرنشان کرد: ما باید امر پژوهش را در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران وارد کرده و برای این نفوذ باید نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران پژوهش‌خواه بوده و خواستگاه شکل‌گیری پژوهش باشد.

وی بیان کرد: ما باید تمام تلاش خود را در جهت مرجعیت علمی خواهران طلبه انجام دهیم؛ رشته‌های علمی تخصصی و یا نیمه‌تخصصی بانوان باید در این رشته‌ها بدون رقیب باشند؛‌ رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه خواهران باید متناسب با ظرفیت‌های بانوان بوده؛ طراحی رشته‌های اختصاصی بانوان یک راهبرد اساسی است که باید پیش برده ‌شود.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری پیش از این نیز در سمت معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت‌ می‌کرد و با نظر مدیر حوزه‌ علمیه خواهران و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در سمت خود ابقا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha