جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مالزی برای توسعه «صکوک سبز»، وام معاف از مالیات می دهد

حوزه/ دولت مالزی به منظور توسعه اوراق قرضه اسلامی طرحی برای ارائه وام به «صکوک سبز»، به صورت معاف از مالیت ارائه داده که هر دو شرکت های خارجی و داخلی می توانند از آن بهره مند شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، دولت مالزی یک طرح ارائه وام برای توسعه اوراق قرضه اسلامی «صکوک سبز» ارائه داده است.

تنظیم کننده بازار سرمایه مالزی روز سه شنبه جزئیات طرح اعطای وام برای صادرکنندگان اوراق قرضه اسلامی یا همان «صکوک» را منتشر کرد. لازم به ذکر است هدف این طرح کمک به جبران هزینه های تحقیقات مورد نیاز خارجی برای پیشبرد معاملات مربوط به صکوک سبز اعلام شده است. گفتنی است صکوک سبز، اوراق قرضه اسلامی هستند که به منظور توسعه شیوه های حفظ و نگهداری محیط زیست داده می شوند.

این وام ها قرار است برای هر دو شرکت های خارجی و داخلی در مالزی با هر ارزی به صورت صکوک در دسترس باشند. این وام ها از مالیات معاف بوده و درخواست ها برای دریافت آن ها تا دسامبر 2020 قابل ارائه هستند.

مالزی در حال تلاش برای بهره برداری از صکوک سبز می باشد که اوراق قرضه بهادار ثابت رو به رشدی می باشند و به سرمایه گذاری برای پروژه هایی با مزایای زیست محیطی کمک می کنند. این درحالی است که دولت اندونزی در قدمی جلوتر از مالزی در ماه فوریه نخستین ماموریت آسیایی برای فروش صکوک سبز را از طریق یک قرارداد پنج ساله 1.25 میلیارد دلاری به انجام رساند، و مالزی تنها با چند شرکت مرتبط با پروژه های انرژی تجدیدپذیر مشارکت داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha