جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه هنری «چراغ های عربی» در کلیسای انگلیسی برگزار شد

حوزه/کلیسای شهر پیلموت در انگلستان نمایشگاهی از ۴۶ اثر هنری هنرمند مسلمان را در طول ماه آوریل به نمایش گذاشته است. این هنرمند معاصر آثارش را با الهام از دین اسلام و فرهنگ سنتی جهان اسلام ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نمایشگاه هنری اسلامی با عنوان «چراغ های عربی» در ماه آوریل در کلیسای شهر پلیموت در جنوب غربی انگلستان برگزار می شود.

این نمایشگاه یک ماه کامل برای بازدیدکنندگان در مرکز هنرهای کلیسای لوتران  سنت بارناباس برپا خواهد بود و 46 اثر هنری مختلف شامل پرده های نقش دار، نقاشی رنگ روغن و چاپ روی صفحه متعلق به هنرمند آمریکایی عرب با نام هند المنصور را به نمایش می گذارد.

جف ویتمیل مدیر این برنامه آثار هنری این هنرمند مسلمان را مورد تحسین قرار داده و می گوید: رنگ و انرژی در این آثار را دوست دارم. اما بیشتر از همه از این خرسندم که می بینم ما به عنوان یک هیات دینی مسیحی، مسئول یک نمایشگاه برای آموزش و آگاهی اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد آگاهی مردم نسبت به اسلام بوده و گفت: من تصور می کنم این نمایشگاه نه تنها زیبا و پرشور است و پیامی برای فرهنگ اسلامی و عربی دارد بلکه فرهنگ آمریکایی نیز می تواند از زنان قدرتمندی که در اینجا ارائه شده اند استفاده کنند.

المنصور که هنرهایش را متاثر از معماری اسلامی، طراحی هندسی عربی و خوشنویسی و الگوهای عربی می داند می گوید:  نسخه های خطی عربی از قرون وسطی الهام بخش طرح های من بوده اند که ترکیبی از متن و عکس با ساختاری سرتاسر متضاد، تزئینات باشکوه هنری سنتی اسلامی و رنگ های پرجنب و جوش می باشند.

وی همچنین توضیح داد: قالی های شرقی، مساجد، بافندگی زنان بدوی، چادرها، درختان نخل، صحرا، خانه های گلی و قدیمی، قرآن، اشعار عربی و دیگر نمادهای قدیمی جهان اسلام الهام بخش آثار او بوده اند.

در یکی از آثار وی الگوهای سنتی حناگذاری اسلامی مشاهده می شود. از دیگر آثار به نمایش گذاشته شامل قالیچه های هنری و پرده های نقش دار است که شخصیت های مهم اسلامی از جمله حضرت فاطمه (ص) را معرفی کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha