شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ارزش پول ملی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

امپراطور در روز بیستم غافلگیر شد

در شرایطی که بازار ارز در ۲۰ روز ابتدایی سال‌جاری جولانگاه قیمت‌ها و نرخ‌های بالا و متفاوت دلار شده بود و این ارز بر بازار حکمرانی می‌کرد، به یکباره دولت با تصمیم اعلام یکسان‌سازی نرخ ارز، بازار و تمام مخاطبان ارزی را غافلگیر کرد. بازار ارز ایران در ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ از نرخ‌های متفاوت این ارز آمریکایی پاک خواهد شد.گرچه وعده سیف برای شش ماه پس از اجرایی‌شدن برجام بود اما به هر حال مهیا نشدن آنچه که ضرورت یکسان‌سازی نرخ ارز بود، این وعده را تا به امروز با خود آورد تا اینکه در نهایت ارز تک‌نرخی شد و با این شرایط روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه، روز پایانی ارز چندنرخی در اقتصاد ایران اعلام شد.

 

وزارت دفاع از تیم مخوف آمریکا برای جنگ اقتصادی پرده برداشت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان مصمم هستند و برای اهداف خود اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد: در وزارت خزانه‌داری آمریکا 500 نفر مدام بحث‌های اقتصادی کشور ما را پیگیری می‌کنند که برای ما مانع‌تراشی کنند و این 500 نفر آن‌قدر با هم هماهنگ هستند که مانند یک ساعت سوئیسی کار می‌کنند. وی حمایت از تولید کالا و خدمات ایرانی و ایجاد اشتغال را نخستین محور برنامه سال 97 عنوان کرد و افزود: تحریک تقاضا و ترویج مصرف کالای ایرانی، توسعه صادرات و مدیریت واردات و ممانعت از قاچاق کالا از دیگر محورهای آن است که البته موضوع قاچاق بسیار به کالای ایرانی ضربه می‌زند.وی افزود: نکته دوم این است که علاوه بر مجموعه‌های دولتی و حکومتی همه به‌عنوان شهروند، تولید کننده، مصرف کننده،  نیروی امنیتی و انتظامی، همه بر اساس آن چیزی که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند تکلیف خود را در مورد حمایت از کالای ایرانی انجام دهیم تا شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد باشیم.

 

دومینوی استعفای بهشتی ها آغاز شد

حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و میرصادقی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پس از پذیرش استعفای نجفی از سوی شورای شهر تهران، استعفاء کردند.در پی پذیرش استعفای محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران توسط شورای شهر تهران و انتخاب سمیع الله حسینی مکارم به عنوان سرپرست شهرداری تهران، مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و همچنین سید رضا میرصادقی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از سمت‌های خود استعفاء کردند.

 

شورای شهر به خیانت به مردم رای داد

عدم وجود جسارت برای قبول هزینه‌های یک انتخاب اشتباه باعث شده تا شورای شهر پنجم همچنان لجوجانه بر آن اشتباه اصرار کند.شورای شهر پنجم در حالی با ۱۶ رای مخالف به درخواست استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران داد که شهردار در اظهاراتی در این جلسه اعلام کرد که بیماری وی مانع اصلی ادامه حضورش در شهرداری است. شهردار تهران در این زمینه ادامه کار خود را خیانت به مردم تهران دانسته است: «یک ماه و نیم است به این بیماری عارض شده ام. من هم در همین مدت از آن مطلع شدم و درمان من برای این بیماری بخش عمده‌ای از انرژی من را می‌گیرد و انرژی لازم برای رتق و فتق امور شهرداری باقی نمی‌ماند. حفظ این مسئولیت در شرایطی که من دارم خیانت به مردم است.» با وجود اذعان شهردار تهران به عدم کارایی در شهرداری تهران و خیانت دانستن آن، اما شورای شهر بازهم به ماندگاری وی در بهشت رای داده است. این بدان معناست که کار کردن نجفی در ساختمان شهرداری خیانت به شهروندان تهرانی محسوب می‌شود.

 

دولت افسار ارز را محکم تر گرفت

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که دولت با قدرت سیاست تک نرخی شدن ارز را اجرا خواهد کرد، گفت: عرضه هر گونه ارز دیگری به غیر از ارز رسمی بانک مرکزی قاچاق است و با آن برخورد می شود. در جلسه بررسی مسایل ارزی کشور که برای پیگیری و پیشبرد تصمیمات اتخاذ شده درباره تک نرخی شدن قیمت ارز و مقابله با قاچاق و بازار غیر رسمی ارز تشکیل و چند ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: تصمیم شب گذشته دولت در اعلام قیمت دلار به میزان 4 هزار و 200 تومان تصمیمی منطقی و کارگشاست و دولت به مردم و فعالان اقتصادی اطمینان می دهد که با قدرت و قوت این سیاست را اجرا خواهد کرد.وی با بیان این که بانک مرکزی مسوولیت مدیریت و اجرای این سیاست ها و تصمیمات را بر عهده دارد، از همه دستگاه های ذیربط خواست با جدیت تلاش کنند تا این سیاست ها که موجب ثبات در بازار، پیش بینی پذیر شدن اقتصاد کشور و اطمینان در جامعه می شود به خوبی اجرایی شود.معاون اول رییس جمهوری با اشاره به این که تمهیدات لازم برای تامین نیاز ارزی کسانی که نیاز فوری به ارز دارند، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده هیچ افزایش قیمتی درحوزه دارو و کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

 

نجفی،برگه های مترو را در اختیار بانکی ها گذاشت

شهردار سابق تهران گفت: 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت در ماه های پایانی سال گذشته برای توسعه مترو پایتخت به فروش رسید. وی اظهار داشت: درهمین ارتباط 180 میلیارد تومان نیز با عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک ها قرار داده می شود تا در قالب وام برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مورد استفاده قرار گیرد.نجفی همچنین از نهایی شدن قرارداد خرید 630 دستگاه واگن مترو از چین خبر داد و گفت: 700 میلیون یورو نیز براساس مجوز شورای اقتصاد به خرید واگن و تجهیزات مترو اختصاص داده شده است. شهردار مستعفی پایتخت افزود: 10 کیلومتر از خط 6 مترو تهران تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد و سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 1، 2 و 4 نیز به 3 دقیقه می رسد. نجفی با اشاره به تحقق 120 درصدی درآمدهای نقدی شهرداری تهران در نیمه دوم و تحقق 95 درصدی درآمدها در کل سال گذشته، افزود: به طور قطع این روند در سال 97 بسیار بهتر خواهد شد.شهردار سابق تهران گفت: همچنین سال گذشته موفق شدیم سهم شهرداری تهران از محل درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را با هماهنگی نمایندگان مجلس از 70 به 88 درصد افزایش دادیم.

 

ایران،جزء برترین های چرخه هسته ای شد

یک کارشناس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران در دنیا جزو 13 کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته ای است که اکتشاف اورانیوم، استخراج، تولید کیک زرد و تبدیل آن به گاز UF6 در حوزه تولید سوخت و مجتمع های سوخت در آن صورت می گیرد. وی افزود: در مساله هسته ای و نظامی موفق شدیم الگوسازی کنیم و برای حوزه های دیگر به عنوان یک چراغ باشیم که در این مساله مدیریت جهادی و اعتقاد به شعار 'ما می توانیم' و اراده و عزم ملی در آن وجود داشت.وی در خصوص کاربردهای فناوری هسته ای گفت: حوزه هسته ای به 2 قسمت تولید برق و پشتیبانی از آن و حوزه غیر برقی تقسیم می شود.این دانشمند هسته ای کشور با اشاره به اینکه حوزه تولید برق به معنای استفاده از نیروگاه های هسته ای است ادامه داد: ما اکنون در این حوزه با روش شکافت هسته ای و استفاده از مواد شکافت پذیر، برق تولید می کنیم.

 

 

97،ترافیک بین المللی را به اوج رساند

مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت از برقراری بیش از 43 میلیون و 457 هزار دقیقه ترافیک بین الملل میان ایران و دیگر کشورهای جهان در نوروز امسال خبر داد. «سهراب آغ بیات» توضیح داد: در نوروز امسال بیش از 28 میلیون و 976هزار دقیقه (66.7 درصد کل مکالمات بین الملل) سهم تماس های خروجی از ایران و حدود 14 میلیون و 481 هزاردقیقه مربوط به ترافیک وارد شده به کشور بود.وی افزود: بیشترین ترافیک بین الملل به افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، آمریکا، جمهوری آذربایجان، کانادا و آلمان مربوط می شد.به گفته وی، اوج ترافیک روزانه در این ایام مربوط به اول فروردین سال 1397 بود که بیش از چهار میلیون و 530 هزاردقیقه (معادل 10.4 درصد کل مکالمات بین الملل نوروزی) مکالمه صورت گرفت.

 

اختلاس از مشتریان به دوره گردها رسید

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری میوه فروش دوره گردی در استان آذربایجان غربی خبر داد که اطلاعات بانکی 38 نفر از مشتریانش را کپی کرده بود. سرهنگ حسن کوره بلاغی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در مورد این خبر گفت: در پی گزارش یکی از شهروندان مبنی بر انجام اقدامات غیر متعارف توسط یکی از میوه فروشان سیار واقع در سطح شهر ارومیه در هنگام کشیدن کارت به دستگاه pos، بلافاصله موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.وی افزود: کارشناسان این پلیس برای بررسی صحت و سقم موضوع به محل مراجعه کردند و پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که پس تراکنش موفق با کشیدن کارت به دستگاه pos، اطلاعات به یک دستگاه الکترونیک مشابه دستگاه اسکیمر منتقل می شده است.سرهنگ کوره بلاغی ادامه داد: با دستور مقام قضایی با بررسی‌های صورت گرفته یک دستگاه اسکیمر ریدر از ماشین میوه فروش دوره گرد کشف شد در نهایت متهم به این پلیس دلالت داده شد.کوره بلاغی گفت: در تحقیقات به عمل آمده از، متهم اعلام داشت بنده با همکاری یک نفر دیگر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی مشتریان با استفاده از اسکیمر ریدر می کردم.رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: در روند رسیدگی به پرونده نفر دوم نیز با اقدامات پلیسی خاص شناسایی و از محل سکونت وی تعدادی کارت بانکی خام و دستگاه اسکیمر کشف شد.سرهنگ کوره بلاغی ادامه داد: در روند رسیدگی به موضوع، متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام داشت تا به حال اطلاعات تعداد 38 عدد از کارت عابر بانک شهروندان را کپی کرده ام. در نهایت متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شدند.

 

بوشهر،رکورد اتمی را به نام خود ثبت کرد

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه درسال گذشته هفت میلیارد و 400 میلیون کیلو وات ساعت برق تولید و رکوردی جدید در این زمینه از زمان راه اندازی تاکنون ثبت کرد.وی افزود:همچنین نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته 6 میلیارد و 800 میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه سراسری برق کشور تحویل داد.وی اضافه کرد: ویژگی مهم دیگر نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته قابلیت در دسترس بودن بالای تولید برق بود که در مدت زمان بهره برداری، تنها 10.5ساعت قطعی از شبکه برق سراسری داشت و در سایر زمان ها دراختیار دیسپاچینگ ملی بود.مدیرعامل شرکت بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: برهمین اساس ضریب بهره برداری سالانه ( نسبت مدت زمان اتصال به شبکه به طول سال گذشته) به عدد 85.3 درصد رسید که حدود 9 درصد بالاتر از مقدار مشابه در سال 1395 است.وی بیان کرد: بهره برداری بهینه نیروگاه اتمی بوشهر سبب شده است که ضریب بار واحد (نسبت انرژی الکتریکی تولیدی به نامی) 85درصد به ثبت برسد که نشان از رشد قابل توجه 9 درصدی این شاخص نسبت به سال 95 دارد.غفاری گفت: در خرداد ماه سال گذشته نیروگاه بوشهر در زمینه شاخص ضریب بار واحد، رکورد 102.1درصد را ثبت کرد.وی یادآور شد: این رکورد بیانگر این است که نیروگاه اتمی بوشهر در خرداد ماه سال گذشته موفق شد با حفظ تمام موارد ایمنی، 2درصد بیشتر از مقدار نامی انرژی الکتریکی برق تولید کند.

رتبه گردشگری ایران،تک رقمی شد

از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون مناطق آسیا، آمریکای جنوبی،‌ آفریقا و خاورمیانه بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی به ثبت رسانده‌اند.در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱.۳۲ میلیارد سفر خارجی توسط گرشگران در سراسر جهان انجام شد که در مقایسه با آمار ۱.۲۴ میلیارد سفر در سال گذشته آن افزایش داشت و همچنین سه برابر بیشتر از ۴۳۹.۵ میلیون سفری است که در سال ۱۹۹۰ میلادی به ثبت رسید. ایران پس از کامبوج، لائوس، میانمار، آلبانی، قرقیزستان و ویتنام در رتبه هفتم  بیشترین رشد در جذب گردشگر از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون قرار گرفته است و امروز ۳۲.۹ برابر بیشتر از ۲۸ سال پیش گردشگری خارجی وارد خاک ایران می‌شوند.ایران از سال ۲۰۱۵ تاکنون با کاهش ۰.۳ میلیون گردشگر مواجه بوده است. آمریکا و روسیه نیز از سال ۲۰۱۵ تاکنون به ترتیب ۳.۶ و ۴.۴ میلیون نفر کاهش گردشگر داشته‌اند.

 

سیف،التهابات ارزی را گردن دشمنان خارجی انداخت

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه متاسفانه بازار دوبی به گونه‌ای شده که هر روز بر علیه اقتصاد ما تلاش می‌کند، افزود: ما باید آرامش خود را حفظ کرده و اجازه ندهیم که دشمنان بر برهم زدن اقتصاد ما امید ببندند.سیف ادامه داد: در این مدت که بین منابع و مصارف تعادل وجود دارد و  4 هزار و 200 تومان مبنای بسیار منطقی برای این کار است و با شاخص‌های اقتصادی تطبیق دارد قرار نیست این رقم ثابت بماند تا باز اشتباهات گذشته تکرار شود.وی افزود:قرار است نرخ ارز متناسب با متغیرهای اقتصادی حرکت کند از این رو ممکن است در طول سال 5 الی6 درصد نیز نوسان داشته باشد که این اشکالی نداشته و در همه دنیا نیز این وضعیت را دارد.رئیس کل بانک مرکزی گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که ما اکنون در رابطه با نوع تخصیص ارز و تامین ارز برای ورود کالاهای اساسی اولویت‌گذاری کرده و طبقه‌بندی در راستای کالاهای صادراتی نیز صورت بگیرد.سیف افزود: باید متناسب با توان ارزی کشور نسبت به واردات کالاهای اساسی اقدام کنیم در غیر این صورت باید تدابیر ویژه صورت گیرد.

 

وعده های دلاری روحانی،پول ملی را زمین گیر کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار ارز و کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی گفت: آقای روحانی که می گفت قیمت لحظه ای ارز را کنترل می کند، پس چه شد.حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت دلار و رسیدن قیمت آن به شش هزار و 200 تومان در روز گذشته گفت: در جریان رقابت انتخاباتی سال 92 آقای روحانی و حامیان و مشاوران اقتصادی وی، به نابسمانی در بازار ارز آن موقع اشاره می کردند و می گفتند ناتوانی مسئولین، مشورت نکردن و قبول نداشتن کار کارشناسی،دلیل نوسانات بازار است. حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه نه وعده های انتخاباتی روحانی و حامیانش محقق شد و نه وعده اواخر سال گذشته وی، افزود: ما شاهد نابودی پول ملی هستیم و در همین 20 روز اول سال جاری، ارزش پول ملی نزدیک به 14 درصد کاهش پیدا کرده است.وی افزود: با این وضعیت بازار، صدای حقوق بگیران بلند شد و می گویند که طی چند ماه گذشته ارزش حقوق و دریافتی ها آنها نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کرده و از کاهش شدید قدرت خرید خود گله مند هستند.وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حداقل 20 میلیارد دلار و ارز در دست مردم باشد، افزود: اگر این مقدار نقدینگی در چرخه اقتصاد، تولید و بانک ها قرار گیرد، بازار و نوسانات قیمت کنترل و خیلی از مشکلات فعلی کشور برطرف می شود.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این پولها بجای اینکه در چرخه تولید، اشتغال و بانک ها باشد، در دستان مردم بوده و در خانه های مردم نگهداری می شود و با آن معاملات صوری و درآمد کاذب دارند.

 

 

کمک صد هزار دلاری رهبری به نامه سید شهیدان اهل قلم،اختصاص یافت

یک گروه تلویزیونی طی نامه‌ای به رهبری درخواست 40 میلیون تومان پول به همراه 100 هزار دلار کردند. به این درخواست با ارسال پول نقد پاسخ داده شد.همایونفر نقل میکند:مرتضی آوینی از 62 و 63 آقای هاشمی را نماد تفکر تکنوکراتی و سمبل تفکر لیبرالیستی می‌دانست که می‌خواست اسلام را اینطور تعریف کند. در این فضا ما برای اینکه اتمام حجت شود، اوایل 69 آقای فریدزاده - مدیر وقت شبکه یک - ما را دید و گفت «چه می‌کنید؟» گفت: «من رفتم پیش آقای خامنه‌ای، ایشان سراغ گرفته که از روایت فتح چه خبر.»فریدزاده می‌گفت: «عرض کردم جنگ تمام شده. که آقا فرمود نه، ادامه بدهید.»داشتم می‌رفتم لبنان که دیدم یک کسی زنگ زد که من از دفتر رهبری تماس می‌گیرم، شما یک ماه پیش نامه دادی؛ رهبری جوابتان را داده‌اند و گفته‌اند طرح را چه تغییراتی بدهید.چند روز بعد تماسی با آقای  حجازی داشتیم، که اینطوری شده. گفت «چه می‌خواهید؟ به شما می‌دهیم!» نامه کتبی بزنید که چه می‌خواهید. آن موقع نوشتیم 40 میلیون تومان و 100 هزار دلارمی‌خواهیم برای خرید تجهیزات. باز هم خدایی‌اش فکر می‌کردیم نمی‌دهند. باز تماس گرفت و گفت:«کجایی؟» گفتم «جا ندارم.» گفت «این پولها آماده است»، 100 هزار دلار نقد آوردند! یعنی نگفتند اعتبار بانکی مثلاً. به مرتضی گفتم «دیگر حجت تمام است.» گفت «باشد» و آمد. رضا افشار هم مسئول بسیج شده بود و خیلی هم روحیه بسیجی داشت؛ گفت «بیایید جایش را ما می‌دهیم.» 71 مرتضی برگشت و اول 72 هم که شهید شد. همان 71 «شهری در آسمان» را به عنوان ادامه روایت فتح ساختیم.

 

ثبت احوالی ها،آمار 96 خود را منتشر کردند

سخنگوی سازمان ثبت احوال، از ثبت ۶۰۸ هزار و ۹۷۷ مورد ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۵۹۷ واقعه طلاق در سال گذشته خبر داد.سیف الله ابوترابی به آمار وقایع حیاتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای ثبت شده در پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در سال گذشته ۶۰۸ هزار و ۹۷۷ مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.به گفته وی، میانگین سنی ازدواج در مردان ۲۷.۳ سال و در زنان نیز ۲۲.۸ سال به ثبت رسیده است.ابوترابی همچنین در مورد طلاق نیز اظهار داشت: طی سال گذشته ، ۱۷۴ هزار و ۵۹۷ واقعه طلاق نیز ثبت شده است.سخنگوی سازمان ثبت احوال به آمار ولادت ها در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز ۹۷ ، ۳۱ هزار و ۸۷۰ ولادت به ثبت رسیده که براساس آمارها تعداد پسران بیشتر از دختران بوده است و استان های تهران، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین ولادت را به خود اختصاص داده اند.

 

جزئیات تکان دهنده عملیات ارزی علیه ایران،افشا شد

بانک مرکزی متوجه تقاضا می‌شود و فکر می‌کند منشاء داخلی دارد و آقای سیف اقدام به ساماندهی بازار داخلی و کنترل پلیسی و حذف دلال‌ها می‌کند.در حالی که مکانیزم این است:افزایش قیمت دلار باعث فروش دلار توسط بانک مرکزی‌ می‌شود و صراف که در مثلا دبی نشسته، تقاضا دلار از صراف تهران دارد. حالا بانک دلار را می‌دهد به مصرف کننده (مردم) تا قیمت کنترل شود و مردم، چون قیمت افزایش داشته؛ اقدام به فروش به صراف تهران می‌کنند. ‏مردم به بانک مرکزی ریال می‌دهند و دلار می‌گیرند. صراف تهران دلار را از مردم می‌خرد و ریال می‌دهد. حالا صراف تهران دلار را می‌دهد به صراف دبی، اما ریال نمی‌گیرد و به جایش مثلا درهم می‌گیرد.حالا صراف تهران درهم دارد و وارد بازار می‌کند. این بار مجددا بانک مرکزی فعال می‌شود و متوجه می‌شود در بازار درهم فراوان شده و قیمت داخل نسبت به برابری قیمت دلار به درهم حباب دارد. پس اقدام به خرید درهم از صراف تهران می‌کند تا تعادل قیمت درهم و دلار نسبت به نرخ جهانی برقرار شود. حالا صراف تهران مجددا ریال دارد؛ صراف دبی دلار و مصرف کننده (مردم) سود کرده‌اند و قیمت دلار افزایش داشته است.این بازی مجددا تکرار می‌شود تا قیمت مجددا رشد کند و دلار از دست بانک مرکزی خارج شود. اما این وضعیت، حاشیه هم دارد. یعنی حالا سرمایه‌ها ترسیده اند و همراه با موج کشور x. اقدام به خروج سرمایه از کشور می‌کنند و بانک مرکزی شروع به سیاست سختگیرانه‌تر می‌کند.حالا بانک مرکزی با منابع فراوان درهم (برای مثال) روبرو شده؛ اما دیگر دلار ندارد و اقدام به حذف ثبت سفارش واردات با دلار می‌کند و عملا می‌گوید هرچقدر درهم بخواهید برای واردات هست؛ اما ما دیگر معامله دلاری نداریم.باز مجددا کشور x. اقدام به خرید می‌کند و تا حدی پیش می‌رود که منابع دلاری ما تا زمان خروج ترامپ از برجام پایان پیدا کند.با خروج ترامپ از برجام با دلار ۵۵۰۰ تومان طرف هستیم. تورم ایجاد شده و بحران اقتصادی شکل گرفته و به راحتی می‌توان اغتشاش ایجاد کرد.

 

بروجردی،مردم را به مهاجرت مقدس فراخواند

علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شبهه سازمان یافته‌ای که پیرامون شبکه‌های پیام‌رسان داخلی ایجاد می‌شود، اشاره و اظهار کرد: متأسفانه شبهات سازمان‌ یافته‌ای پیرامون عدم امنیت اطلاعات اشخاص در شبکه‌های پیام‌رسان داخلی مطرح می‌شود که این فضاسازی‌ها مردم را نگران می‌کند تا به مهاجرت مقدس از خانه بیگانه به خانه خودی روی نیاورند.

 

تلگرام،مقصر اصلی شناخته شد

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نقش موثر پیام رسان های خارجی در رشد کاذب قیمت ارز گفت: اتفاقات و التهاباتی که رخ داد فقط و فقط در فضاهای تلگرامی و شبکه‌های مجازی بود. لی الله سیف صبح امروز در صحن علی مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره بازار ارز گفت: اگر در هر کشوری با هر میزان از اقتدار ذخایر انتظار منفی بوجود بیاید و بحث انتقال سرمایه و نگرانی نسبت به آینده ایجاد شود به هیچ وجه نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد. وی ادامه داد: بازار ارز در سال‌های گذشته در تعطیلات تا ۱۵ فروردین هیچ تحرکی نداشت و اتفاقات و التهاباتی که رخ داد فقط و فقط در فضاهای تلگرامی و شبکه‌های مجازی بود و قیمت‌هایی اعلام می‌شد.سیف خاطرنشان کرد: این حجمی که درمورد آن این قیمت‌های غلط را اعلام می‌کند یک درصد یا دو درصد نیست. ۲۰۰-۳۰۰ هزار دلار به صورت کاغذی و لفظی گفته می‌شود و معامله اصلی اتفاق نمی‌افتاد.وی افزود: ما براساس بررسی‌هایی که کرده‌ایم تعادل لازم در منابع و مصارف ارزی کشور وجود دارد و در این فضا نباید نرخ ارز این نوسانات را داشته باشد. رد پاهایی وجود دارد از توطئه‌هایی که حتی کشورهای اطرافمان دارند می‌کنند و در امارات و عربستان بیکار ننشسته‌اند،‌در بازار دبی هر روز بر علیه اقتصاد ما تلاش می‌شود،‌ ما آرامش خودمان را حفظ کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که به این مساله امید ببندند.

 

استراتژی دفاع از مکتب برای حمله به اصول،لو رفت

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کشوری مانند انگلستان با توطئه خود دائما تشیع انگلیسی را وادار به تخریب و تضعیف تشیع و نظام اسلامی می‌کند. از دیرباز کشورهایی با خوی استعماری همیشه به‌دنبال ایجاد فرقه‌های انحرافی در دیگر ادیان بوده‌اند تا با منحرف کردن خط فکری پیروان دیگر ادیان به آسانی بتوانند بر افکار و عقاید آنها مسلط شده و اهداف استعماری و استکباری خود را پیش ببرند.در این میان ادیان مختلف از مسیحیت گرفته تا اسلام از خنجر انحرافی استعمار مصون نبوده و در ادوار مختلف خط فکری آنها مورد هدف قرار می‌گرفت. در سیره ائمه اطهار(ع) نه تنها مبارزه با اختلاف افکنی بین مسلمانان که اراده ایجاد جبهه‌ واحد در مقابل استکبار کاملا مشهود است و با تورقی بر تاریخ به راحتی این مطلوب حاصل می‌شود.در دهه‌های اخیر هم دولت‌های منحط منطقه و انگلستان با ترسیم خط فکری مشخص برای فرقه شیرازی که سال‌های قبل با تیزبینی آیت الله خامنه‌ای به شیعه انگلیسی ملقب شد، سعی کردند آتش تنور اختلاف بین شیعیان را گرم کنند.از زمان نامگذاری این جریان توسط رهبر معظم انقلاب، لقب تشیع انگلیسی برای خیل عظیمی از شیعیان ملموس نبود تا این‌که این جریان در ماه گذشته به‌طور علنی با حمایت دولت انگلستان به سفارت ایران تعرض کرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را پایین کشیدند و این درحالی بود که پلیس انگلستان در کمال انفعال نظارگر این تعرض بود.

 

روز هسته ای با حضور روحانی،دست پر تمام شد

به مناسبت و روز ملی فناوری هسته ای از 83 دستاورد هسته ای با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این دستاوردها شامل طرح های مربوط به حوزه های مختلف صنعتی، اکتشاف و استخراج و تحقیقات سانتریفیوژ است که به همت متخصصان این سازمان اجرا شده است. صالحی در تشریح برنامه های سازمان انرژی اتمی گفت: امسال سانتریفیوژ بسیار پیشرفته ای را به وزارت نفت تحویل می دهیم. وی بومی سازی تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر را از دیگر برنامه های سازمان انرژی اتمی دانست. معاون رئیس جمهور ساخت دو نیروگاه جدید اتمی در بوشهر و ساخت بیمارستان هسته ای را از طرح های بزرگ سازمان انرژی اتمی برشمرد. صالحی پیشرفت در تولید رادیوداروها را از دیگر قدم های بلند این سازمان اعلام کرد و افزود : تا سه، چهار سال آینده یکی از صادرکنندگان عمده این محصولات خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha