شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 445749
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
زهرا زارعی

حوزه/ در نشست «پاسخ به شبهات شخصیت کوروش» در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق به شبهات جریان کوروش و کوروش پرستی به عنوان یکی از جریان های دین زدایی پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: زهرا زارعی، مسئول تبلیغ مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق در نشست «پاسخ به شبهات شخصیت کوروش» گفت: یکی از جریان های اخیر که به خاطر افراد سست بنیان جلوه کرد، جریان کوروش و کوروش پرستی است.


 وی افزود: این جریان نفوذی، اسلام را دینی عربی معرفی می کند و تنها اصالت ایرانی را ملاک و معیار خود قرار می دهد، در حالی که در اشعار شاعران گذشته نامی از کوروش برده نشده است.


این مبلغ دینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحث نفوذ اجتماعی هشدار داده اند و می فرمایند سیاست هایی در حال اجرا است که بدون اینکه متوجه باشیم به سرعت در حال رشد است.


زارعی ادامه داد: در این جریان کوروش به گونه ای برجسته شده که گویی ایران تا کنون شاه دیگری نداشته است و از جمله تبلیغات دیگر این افراد تبلیغ دین زرتشت به عنوان یک دین اصیل ایرانی است که تبلیغات آنها از انتشار لوگو در تمام وسایل کاربردی زندگی از کوچکترین وسیله تا وسایل بزرگ مشهود است. 


وی بیان کرد: در تاریخ، کوروش نماد پادشاهی غارتگر و چپاول گر است که به کشتار مردم می پرداخته و حتی چشمان پیشکار خودش را از حدقه در آورده و پوستش را زنده زنده کنده است.


مسئول تبلیغ حوزه خواهران بافق به شبهاتی از جمله اینکه آیا کوروش ذوالقرنین بوده یا خیر؟! پاسخ داد و به بررسی شخصیت کوروش از جنبه های دیگر پرداخت.


انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha