جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ کارگردان و تهیه کننده سینما بر لزوم توجه جدی سینماگران به حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تاکید کرد.

شفیع آقا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ،  با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: هنر و رسانه ابزارهای مهم در راستای تقویت تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی هستند به خصوص سینما که هنری پرطرفدار و جذاب و اثرگذار است و باید در خدمت این امور باشد.

وی افزود: بی شک موضوعات بسیاری در جامعه ما وجود دارد که سینما باید به آن‌ها بپردازد که حمایت از کالای ایرانی از جمله آنهاست.

این تهیه کننده سینما همچنین گفت: متاسفانه گاه مشاهده می کنیم که در برخی فیلم های سینمای ایران به جای حمایت از جنس ایرانی ، خواسته یا ناخواسته زمینه ای برای تبلیغ اجناس خارجی فراهم می شود که باید این رویه اصلاح شده و ما از داشته های خود دفاع کرده و به ترویج استفاده از آن ها بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته کسی مخالف رفاه نیست اما باید توجه داشت که این رفاه به چه قیمتی می خواهد حاصل شود، ضمن آن که ما به عنوان هنرمند و سینماگر ایرانی وظیفه داریم که از تولید ملی خود حمایت کرده و در فیلم ها بر لزوم توجه همگان اعم از مردم و مسئولان به این قضیه تاکید کنیم.

آقامحمدیان همچنین با بیان این که واردات بی رویه و معضل قاچاق به تولید ملی ضربه می زند، گفت: کارگردانان سینما و نویسندگان باید به این مسایل به صورت حرفه ای و دقیق بپردازند و این گونه موضوعات را جزو سوژه های کاری خود قرار دهند تا ما شاهد تحولی در حمایت از کالای ایرانی در سال جاری و دیگر سال ها باشیم.

وی بیان داشت: متاسفانه تاکنون سینما اقدام چندانی در راستای حمایت از کالای ایرانی صورت نداده و حال آن که با نگاه هنری و دلسوزی و تعهد می توان در این خصوص شاهد اقدامات ارزشمند و موثری بود که امیدواریم این گونه شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha