شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا

حوزه / نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا گفت: فضای مجازی آن قدر بر روی مردم تأثیرگذار بوده که اگر یک روحانی یا طلبه یک ساعت سخنرانی کند شاید مردم به راحتی صحبت‌های او را نپذیرند، ولی یک مطلب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به راحتی قبول و برای یکدیگر بازگو و منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد شاهدی رضوی در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت استان یزد با اشاره به این که طلاب باید در ارتباط با زندگی اهل بیت(ع) مطالعات دقیق داشته باشند، گفت: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، مردم نسبت به بسیاری از مسائل آگاهی پیدا کرده اند و مانند گذشته نیست که نتوانند اطلاعات به دست بیاورند.

نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با بیان این که طلاب برای بیان روایات باید به کتبی مراجعه کنند که تائید شده و معتبر باشد، افزود: برخی از کتب با مشکلات و اشتباهات بسیاری منتشر شده اند که زیاد نمی‌توان به درستی آن‌ها اطمینان کرد، لذا طلاب در زمان نقل روایات باید از کتب معتبر استفاده کنند.

وی به شبهات ایجاد شده در فضای مجازی بر علیه اسلام و دین اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از شبهات نیاز به مطالعه دارد چون فضای مجازی همان فضای حقیقی است.

تاثیر یک مطلب فضای مجازی گاهی از سخنرانی یک ساعته یک روحانی بیشتر است

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی رضوی ادامه داد: فضای مجازی آن قدر بر روی مردم تأثیرگذار بوده که اگر یک روحانی یا طلبه یک ساعت سخنرانی کند، شاید مردم به راحتی صحبت‌های او را نپذیرند، ولی یک مطلب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به راحتی قبول و برای یکدیگر بازگو و منتشر می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با تاکید بر این که طلاب باید دامنه مطالعه خود را گسترده کنند، تصریح کرد: یادداشت برداری و مطالعه دقیق شبهات به صورت عمقی، کاری است که طلاب در زمان تحصیل و ارائه مطالب به مردم باید در دستور کار خود قرار دهند.

پاسخگویی به برخی شبهات نیاز به 10ساعت مطالعه دارد

وی اضافه کرد: امروزه به شکلی شده است که جوانان و نوجوانان شبهاتی به دین و اسلام وارد می‌کنند که نیازمند بیش از 10 ساعت مطالعه است.

نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با اشاره به اینکه خوب سخن گفتن با حرف خوب زدن بسیار متفاوت است، ادامه داد: اگر به بزرگان دین بنگرید می‌بینید که علما هیچ‌گاه بدون مطالعه و پیش زمینه ذهنی در مورد مطالب خاص، سخنرانی نمی‌کردند.

سیره عملی انسان ها برای مردم به یادگار می ماند

وی با بیان اینکه تنها چیزی که برای مردم به یادگار می‌ماند سیره عملی انسان‌ها است، افزود: مبلغین عملکردشان و رفتارشان با مردم باید به نحوی باشد که آن‌ها، مبلغین را از خود بدانند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha