پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پول در خدمت تقوا

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده و فضای مجازی با بیان این که صلح و آشتی از نیازهای بشر است، گفت: نگاه های مادی برای اصلاح امور جامعه، به تقوا ختم نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری در همایش تجلیل تلاشگران عرصه‌های صلح، آشتی و مهرورزی در شوراهای حل اختلاف استان یزد با بیان اینکه نگاه های مادی برای اصلاح امور جامعه، به تقوا ختم نمی شود گفت: اگر نگاه‌های مادی بر اصلاح جامعه و مردم بچربد و به خاطر مادیات به امور اصلاح مردم پرداخته شود، به تقوا ختم نمی‌شود و به‌نوعی اختلاف جدید در جامعه حکم‌فرما می‌شود.

کارشناس مسائل خانواده و فضای مجازی با اشاره به دیدگاه‌های اسلامی نسبت به اصلاح امور مردم، گفت: گذشت و بخشش دو مقوله مهم و ضروری در زندگی بشر است که ریشه اختلاف را از بین برده و باعث نهادینه شدن محبت و دوستی در بین مردم می‌شود.

محقق و پژوهشگر یزدی تصریح کرد: حدود 80 آیه از قرآن کریم به موضوع اصلاح و رسیدگی به امورات مردم پرداخته‌شده تا مردم را از دامن زدن به اختلافات منع سازد و همچنین زبان بسیاری از روایت در این زمینه بسیار واضح و گویاست که برای کسانی که در جهت رفع اختلافات مردم گام برمی‌دارند، اجر ثواب بسیار زیادی نوشته شده است.

حجت‌الاسلام دهقان چناری در ادامه با تاکید بر اینکه صلح و آشتی از نیازهای بشر است گفت: چرا که وقتی صلح باشد آرامش نیز می‌آید و زندگی را می‌تواند خدایی کند.

وی افزود: لذا باید اهتمام ورزید تا در همه زمینه‌ها نگاه فقط مادیات نباشد و ارزش‌های مادی در تیتر زندگی خود قرار ندهیم، پس با حاکم شدن صلح و آشتی رشد و تعالی جامعه رقم می‌خورد درحالی‌که با قهر بودن تعامل و ارتباط از بین می‌رود.

کارشناس مسائل خانواده و فضای مجازی با تأکید بر اینکه اسلام دینی مبتنی بر صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است؛ لذا می‌طلبد در راستای نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نشود، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همواره بر روی فرهنگ و سنت حسنه اهتمام ویژه‌ای دارد. پس بر این اساس بایستی از توان ظرفیت افراد متنفذ و دارای مقبولیت اجتماعی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ گذشت و پیشگیری از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی بهره برد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha