چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در قضایای فتنه، مقابل فتنه گری ها و قدرت طلبی ها به خوبی ایستادگی کرد و با شایستگی نه تنها در مقابل آنها ایستاد، بلکه در برابر همه فتنه ها تیر خلاص را زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله باریک بین که از سوی مدیریت حوزه علمیه قزوین و حوزه هنری استان در سالن اجتماعات مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت:  آیت الله باریک بین به همراه مرحوم آیت الله شالی توانستند برخی از مدارس علمیه که مخروبه شده بودند( مانند مدرسه علمیه شیخ الاسلام) را احیا کنند و این میراث ارزشمند و گرانبها را در اختیار من و شما طلاب، اساتید و روحانیون قرار دادند.

وی افزود: آیت الله باریک بین در زمان رژیم خفقان طاغوت توانستند نهضت امام خمینی(ره) را ادامه داده و در این راه نیز مبارزات ماندگار و تاثیر گذاری در همین استان داشتند که قطعا روحانیون واساتید مدارس حوزه های علمیه استان از ایشان شناخت کافی را دارند.

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد:  آیت‌الله باریک‌بین نقش بسیار برجسته‌ای در معرفی انقلاب اسلامی با محوریت امام خمینی(ره) در قزوین داشت و باید این بعد شخصیتی ایشان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: تألیف کتاب پیرامون شخصیت، سیر تحصیلات، مبارزات و خدمات آیت‌الله باریک‌بین و خاطرات دیگران و چهره‌های ملی از ایشان امری لازم و ضروری است و می‌بایست با سرعت انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: آن مرحوم در طول عمر پر برکت خود منشاء خدمات خیر و مفیدی به جامعه مسلمانان به ویژه مردم قزوین بودند که هیچ گاه از حافظه تاریخی ما فراموش نخواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: زمانی که بنده با معظم له ارتباط نزدیک داشتم، فعالیت ها و خدمات ماندگاری برای این استان انجام دادند که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: در قضایای فتنه، مقابل فتنه گری ها و قدرت طلبی ها به خوبی ایستادگی کرد و با شایستگی نه تنها در مقابل آنها ایستاد، بلکه در برابر همه فتنه ها تیر خلاص را زد.

در ادامه این مراسم از تصویر نقاشی شده هنرمنداستان با عنوان پدر و پسر شهید رونمایی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha