سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حمیدرضا سلیقه

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: این استان به پناهگاهی برای آسیب‌دیدگان تبدیل شده است چراکه افراد آسیب‌دیده بسیاری در این استان حضور می‌یابند، بیش از ۶۰ درصد از افرادی که در مراکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی نگهداری می‌شوند غیربومی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رضا سلیقه ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه 22 هزار نفر از معلولان استان قم مورد حمایت اداره‌کل بهزیستی هستند، اظهار کرد: خانواده دو هزار معلول شرایط نگهداری آن‌ها را ندارند به همین علت این معلولان را در مراکز مختلف بهزیستی نگهداری و برای هر مرکز ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌کنیم.

وی بابیان اینکه چهار هزار سرپرست خانوار در استان قم مورد حمایت بهزیستی هستند، اضافه کرد: در راستای کمک به معیشت، توانمندسازی و اشتغال این افراد گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی علاوه بر حمایت از معلولان و زنان بدون سرپرست، در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز نقش قابل‌توجهی را ایفا می‌کند، استان قم به پناهگاهی برای آسیب‌دیدگان تبدیل شده است چراکه افراد آسیب‌دیده بسیاری در این استان حضور می‌یابند، بیش از 60 درصد از افرادی که در مراکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان نگهداری می‌شوند غیربومی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق وضعیت مطلوبی نداریم، تصریح کرد: امسال قبل از ورود افراد متقاضی طلاق به دادگاه، ارائه مشاوره‌های مورد نیاز به آن‌ها را دنبال کرده‌ایم تا بتوانیم آسیب‌ها را کاهش دهیم.

سلیقه از فعالیت مطلوب اورژانس اجتماعی در استان قم یادکرد و ادامه داد: دومین مرکز این اورژانس امسال در پردیسان راه‌اندازی می‌شود، جامعه بیش از اورژانس پزشکی به اورژانس اجتماعی نیاز دارد چراکه جامعه بدون سلامت اجتماعی و معنوی درگیر مشکلات بسیاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 150 کودک بدون سرپرست در مراکز بهزیستی استان قم نگهداری می‌شوند، عنوان کرد: آمار معلولیت کشور ایران نسبت به دیگر کشورها بالاتر است به همین علت طی سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی را در حوزه پیشگیری دنبال کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قم از تهیه و ساخت دو هزار و 100 واحد مسکونی و ارائه 780 مورد تسهیلات اشتغال‌زایی یادکرد و گفت: بهزیستی با 270 مرکز مختلف و دو هزار کارمند در استان قم فعالیت دارد و بیش از 100 هزار نفر را مورد حمایت قرار داده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha