سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تیراندازی مشکوک به اسلام هراسی به سمت یک قصابی حلال در میشیگان

حوزه/در یک حادثه مشکوک به اسلام هراسی در نزدیکی شهر دیترویت در ایالت میشیگان، به سوی تابلوی قصابی حلال با عنوان «ستون پنج گانه دین» ساعتی پس از نصب آن ۸ گلوله شلیک شد. خانواده مسلمان خواستار تحقیقات نفرت محور شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  pressherald، تیراندازی به سوی یک قصابی حلال در شهر تروی، در نزدیکی دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا، اعضای یک خانواده مسلمان را دچار نگرانی کرده است.

به گفته حسن الراوی، 8 گلوله به سمت تابلوی سردر این قصابی، مدت  زمان کوتاهی پس از نصب آن شلیک شده، بر روی این تابلو نام این محل و عبارت «قصابی ستون پنجگانه دین» نوشته شده بود.

پلیس تحقیقاتش را آغاز کرده است. شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، یکی از تنها سازمان های حقوق مدنی حامی مسلمانان در ایالات متحده آمریکا خواستار تحقیقات نسبت به اسلام هراسی و نفرت محور بودن این حادثه تیراندازی می باشد.

الراوی و همسرش نگران امنیت خانواده شان هستند که شامل پسرشان محمد نور 3 ساله و دخترشان التوریه 15 ماهه می شوند.

الراوی در این باره در مصاحبه ای تلفنی با خبرنگاران گفت: خانواده ام وحشت کردند. همسرم و فرزندانم ترسیده اند و نمی دانند چه باید بکنند.

الراوی که اصالتا یک عرب عراقی تبار اهل بغداد می باشد هم اکنون یک شهروند آمریکایی محسوب می شود. وی تابلوی این قصابی حلال را خودش ساخته و روز یکشنبه آن را نصب کرده بود. هنوز یک ساعت از نصب تابلو نگذشته بود که صدای تیراندازی وحشتناک و بلند خانواده را به هراس انداخت. صبح روز بعد همسرش 8 سوراخ را روی تابلو مشاهده کرد.

ابراهیم هوپر مدیر روابط ملی کایر در این باره گفت: هنوز از انگیزه این جرم مطمئن نیستیم اما به شدت به اسلام هراس بودن آن مشکوکیم. به علاوه اینکه همسر وی حجاب به سر می کند و خانواده مسلمان دیگری نیز در این نزدیکی وجود ندارند.

وی افزود: همه علائم یک انگیزه نفرت محور وجود دارد و پلیس باید تحقیقاتی در این باره انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha