شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قاضی دادگاه مانع پخش فیلم جنایت مرگبار حمله به مسجد کبک شد

حوزه/ قاضی دادگاه کبک روز گذشته تصریح کرد فیلم ویدئویی تیراندازی در مسجد کبک کانادا که منجر به کشته شدن ۶ نمازگزار و مجروح شدن عده بیشتری در ژانویه سال گذشته شد منتشر نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، فیلم ویدئویی حادثه مرگبار تیراندازی در مسجد کبک در کانادا عمومی نخواهد شد. قاضی دادگاه روز چهارشنبه تصریح کردکه فیلم ویدئویی این حادثه تیراندازی که سبب کشته شدن 6 تن از نمازگزاران مسلمان و مجروح شدن عده بیشتری در سال گذشته شد منتشر نخواهد شد.

فرانسیسکو هوت قاضی دادگاه عالی کبک درخواست انتشار فیلم ویدئویی این جنایت خونین در رسانه ها را رد کرد و گفت که پخش این فیلم ویدئویی اجرای عدالت را تضعیف کرده و در راستای منافع عمومی نیست.

وی در دادگاه شهر کبک گفت: مردم نیاز به دیدن این تصاویر ندارند تا مقیاس جنایت انجام شده را درک کنند.

مقامات دیگر دادگاه نیز بحث کرده اند که انتشار فیلم می تواند بازماندگان را آزار داده و ترویج کننده خشونت باشد.

در تصاویر ویدئویی نشان داده می شود که چگونه الکساندر بسیونت، در ژانویه 2017 به داخل مسجد حمله ور شده و نمازگزاران را با اسلحه هدف قرار داده است.

در این میان بوفلدا بن عبدالله رئیس مسجد از این تصمیم حمایت کرده و گفت: این مسئله غیرقابل توصیف است  و تصاویر در ذهن و حافظه انسان حک می شوند.

وی افزود: در صورتی که صحنه های فیلم در دادگاه منتشر شوند من صحن دادگاه را ترک می کنم.

یکی از زنانی که همسرش را در این حادثه از دست داده نیز نظر مشابهی داده  و گفته که دلش نمی  خواهد فرزندانش تصاویر این تراژدی را ببینند.

 

گفتنی است وکیل نماینده کنسرسیوم رسانه ای از جمله کانادا پرس که خواستار انتشار فیلم این حادثه شده بود گفت که همکارانش تنها به دنبال کشف حقیقت و دسترسی به اطلاعات عمومی هستند. این بحث چهارشنبه گذشته آغاز شده بود و در ابتدا قرار شد که خانواده های قربانیان هنگام پخش فیلم دادگاه را ترک کنند.

گفتنی است متهم 28 ساله کانادایی مرتبط با گروه های راست افراطی واسلام ستیز در ماه مارس گناه اتهام 6 فقره قتل درجه اول و 6 فقره تلاش برای به قتل رساندن را پذیرفت. وی در صورت متهم شناخته شدن به 150 سال زندان محکوم خواهد شد اما وکلای وی می خوانند محکومیت او را به عفو مشروط پس از 25 سال کاهش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha