جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زن سالمند مسلمانی که از کلیسای ارمنی ها نگهداری می کند

حوزه/یک بانوی سالخورده مسلمان در شهر ماردین در جنوب شرقی ترکیه، مراقبت از کلیسای باستانی ارمنی ها را وظیفه ای برای رضای خدا می داند. این زن ۸۰ ساله با وجود بیماری و سن زیاد هنوز حاضر نیست مسئولیت نگهداری از کلیسا را رها کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، بانوی مسلمان سالخورده ترک در شهر ماردین در جنوب شرقی ترکیه، زندگی خود را صرف مراقبت از یک کلیسای ارمنی باستانی کرده است و حاضر نیست این کار را رها کند. به غیر از تمیز کردن داخلی کلیسا، او گاهی اوقات در حیاط کلیسا کار می کند، شاخه ها را هرس می کند، گل ها را آبیاری کرده و از درختان مراقبت می کند.

حتام کاکور بانوی 80 ساله مسلمان که وظیفه نگهداری از یک کلیسای ارمنی متعلق به قرن 17 میلادی را به عهده دارد در باره دلایل به انجام رساندن این مسئولیت می گوید: من این کار را برای رضای خدا انجام می دهم. این یک کار خیر است و من هر روز  اینجا هستم.

این کلیسا در منطقه جنوب شرقی ماردین ترکیه واقع شده که به عنوان یک شهر چندملیتی شناخته می شود. این درحالی است که اکثریت جمعیت مسیحیان ارمنی، این شهر را در سال 1980 ترک کرده اند.

این زن سالخورده مسلمان با وجود این که از بیماری و پیری رنج می برد و پس از مرگ همسرش وضعیت زندگی دشواری داشته، هنوز حاضر نیست مسئولیت نگهداری از کلیسا را رها کند.

گفتنی است تلاش های مشابهی توسط دو خانواده مسلمان در فلسطین انجام می شد. به طوری که این خانواده های مسلمان قرن ها از اماکن مذهبی مسیحیان در بیت المقدس نگهداری می کردند و الگوی همزیستی صلح آمیز در شهر بودند.

لازم به ذکر است  هم اکنون 60 هزار ارمنی در ترکیه زندگی می کنند و 33 کلیسا در این کشور وجود دارد. با این حال بیشتر کلیساها در ترکیه بدون استفاده هستند. به ویژه آن هایی که در منطقه آناتولی و شهرهای دور از استانبول، شهری با بالاترین جمعیت ارمنی قرار گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha