جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای شهرداری کلگری در کانادا، با طرح ساخت مسجد مخالفت کرد

حوزه/ شورای شهرداری شهر کلگری ضمن مخالفت با طرح ساخت یک مسجد و مرکز اسلامی، مدعی شد طرح مربوطه با زمین مورد استفاده سازگاری ندارد. مسلمانان نگران ایمیل ها و نامه های اسلام هراسانه از سوی برخی ساکنین هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، شورای شهرداری شهر کلگری در جنوب استان آلبرتای کانادا  با طرح مسجد مخالفت کرده و به ساخت مرکز اسلامی و مسجد جدید مجوز نداد.

این مسجد پیشنهادی تاسیساتی با 22 هزار فوت مربع و پارکینگی با ظرفیت 431 اتومبیل بود. اعضای شورای شهرداری مدعی شدند طرح مربوطه با استفاده از زمین فعلی منطقه، که در شمال غربی کلگری قرار دارد سازگار نیست.

غضنفر ظفر از سوی شورای اسلامی کلگری در این باره نیز اعلام کرد که معتقد است علل اصلی پشت مرود اعلام کردن پروژه، مخالفت ها با دین اسلام است و اینکه بسیاری از ساکنان مخالف با ساخت مسجد ایمیل ها و نامه هایی علیه پروژه ارسال  کرده اند و مستقیما اعتراضشان را به حضور مسلمانان اذعان کرده اند.

وی گفت: درحالی که چندین کلیسا، در واقع تعداد زیادی کلیسا داریم، معبد بودایی و دیگر اماکن و ساختمان ها متعلق به ادیان و مکاتب مختلف داریم، من نمی فهمم چه ایرادی وجود دارد که نمی توانیم یک مرکز اسلامی اینجا داشته باشیم؟

طبق گفته وی در نامه ها و ایمیل های مخالفت آمیزی که از سوی ساکنین ارسال شده به مسئله دین اسلام اشاره شده است.

ظفر گفت: مرکز اسلامی مزایای زیادی برای تمامی اعضای جامعه دارد و فضایی را برای ملاقات های مردم و نشست های خاص فراهم می سازد. اما ساکنین می گویند که به چنین مرکزی نیاز نیست.

مخالفین طرح مدعی هستند که مسئله دلایل دیگری به غیر از مسئله نژادپرستی و اسلام هراسی سبب مخالفت های آن ها شده است. این درحالی است که ساخت کلیساهای کاتولیک در این شهر شاهد چنین موج وسیعی از اعتراضات نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha