پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ ماهیت اصلی حوزه، پژوهش است و اساس حوزه با پژوهش شکل گرفته است. اگر آموزش به مرحله پژوهش نرسد، نتوانسته ایم ماهیت حوزه را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد عصر امروز در ششمین اجلاسیه معاونان پژوهشی استانها که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد با بیان اینکه ماهیت اصلی حوزه، پژوهش است و اساس حوزه با پژوهش شکل گرفته، گفت: اگر آموزش به مرحله پژوهش نرسد، نتوانسته ایم  ماهیت حوزه را محقق کنیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه باید درس، تدریس و متن ما پژوهشی باشد، عنوان کرد: واقعیت حوزه، پژوهش است و تمام تلاش باید رسیدن به همین عنوان مهم باشد.

وی عنوان کرد: نباید آموزش و پژوهش را دو مقوله جدا از هم ببینیم، بلکه بحث در این است که این آموزش به چه صورتی ارائه شود  تا طلاب پژوهشگر موفق تربیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهارداشت:اگر چه الان مباحث پژوهشی نیست،ولی هدف این است در طراحی جدید به این مقوله مهم برسیم و برای اینکار نباید نظام آموزشی را عوض کرد، بلکه همان متون قدیم با متن های بدیل همراه با پژوهش باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: مسئله دیگر استاد است. استاد هم باید طوری تدریس کند طلبه پژوهشگر تربیت شود.

وی عنوان کرد: پیشنهاد دیگر این است  که باید پژوهش به کمک آموزش بیاید. پژوهش برای خود قدم های مختلف دارد و آهسته آهسته و به صورت پلکانی مراحل پژوهشی  طی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهارداشت: برای همین مسئله پژوهش کار عالمانه دقیق می خواهد و اگر این مسئله محقق نشود، باید کارگروه هایی برای تحقق پژوهش صورت گیرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha