جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه / امام جمعه اردکان، بزرگ‌ترین آسیب یک جامعه دینی را بی‌تفاوتی مردم نسبت به منکرات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام‌سید اسماعیل شاکر، عضو شورای حوزه علمیه یز، در نشستی با اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان، خطاب به اعضای این ستاد گفت: کاری که شما انجام می‌دهید انصافاً کار باارزشی است و انتظار می‌رود که هم مردم و هم مسئولین بیشتر حمایت کنند.

امام جمعه اردکان افزود: در این شرایط اگر فقط نگذارید نام این فریضه فراموش شود جای تقدیر و تشکر دارد و باید دانست که عضو ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شدن هم هزینه دارد و هم تبلیغی برای این فریضه است.

 رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان ادامه داد: در هر جا هستیم و در هر مسئولیتی قرار داریم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که زینت اهل‌بیت(ع) باشیم و عملکرد ما مورد رضایت آنها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم در جامعه‌ای بی‌تفاوت باشند و این حس بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در قبال منکرات در جامعه ترویج پیدا کند کم‌کم باید فاتحه آن جامعه را ازنظر تدیّن خواند تصریح کرد:  بزرگ‌ترین آسیب برای یک جامعه دینی، بی‌تفاوتی شهروندان و مردم در برابر منکرات است.

حجت‌الاسلام‌ شاکر به مشکلات جامعه در قبال بی توجهی به منکرات اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای عفونت منکرات و گناهان زیاد شود و جامعه در برابر آن‌ها تب نکند و عکس‌العملی از خود نشان ندهد و بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت باشد این نشانه مرگ آن جامعه است، زیرا طبق حدیثی از پیامبر اسلام کسی که در برابر منکرات نه با زبان، نه با دست و نه با قلب عکس‌العملی نشان ندهد مانند مرده‌ای در میان زندگان است.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر مصادیق بسیار زیادی دارد گفت: امروز بعضی از افراد این موضوع را بزرگ جلوه می‌دهند که امربه‌معروف و نهی از منکر فقط حجاب نیست بله قبول داریم اما ظهور و بروز بعضی از مسائل خیلی مهم است.

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه در دین اسلام بر ظواهر دینی تأکید فراوانی شده است خاطر نشان کرد: اگر کسی ظاهر خود را به دشمن شبیه کند کم‌کم در باطن او هم اثر می‌کند و شبیه دشمنان می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha