جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمعیت الوفاق بحرین

حوزه/ جمعیت الوفاق بزرگترین جمعیت معارض بحرین امروز با صدور بیانیه ای گفت: نیروهای امنیتی مسلح رژیم بحرین امروز پنج شنبه به موانع سیمانی ایجاد شده در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم در منطقه الدراز افزوده و حلقه محاصره‌ی کشنده به دور منزل ایشان را فشرده تر نموده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعیت الوفاق بزرگترین جمعیت معارض بحرین امروز با صدور بیانیه ای گفت: نیروهای امنیتی مسلح رژیم بحرین امروز پنج شنبه (۲۳ فروردین ۱۳۹۷) به موانع سیمانی ایجاد شده در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم در منطقه الدراز افزوده و حلقه محاصره‌ی کشنده به دور منزل این مرجعیت دینی بحرین را فشرده تر نموده است.

الوفاق این رفتار رژیم بحرین را خصومت آمیز و غیر اخلاقی خوانده و افزود: این رفتار نشانگر آن است که رژیم بحرین در وجود خود و در تعامل با موجودیت تشیع در بحرین دچار بحرانی حقیقی است، تشیعی که مورد خشن ترین اقدامات، تبعیض ها، سرکوب و محاصره قرار گرفته که در سطح بحرین و منطقه بی سابقه است.

الوفاق همچنین آورده است: اقامت اجباری آیت الله عیسی قاسم از ۱۱ ماه پیش تا کنون همچنان ادامه دارد و هیچ فردی حتی فرزندان ایشان (که در منزل سکونت ندارند) امکان دسترسی به منزل ایشان را ندارند، همچنین آیت الله عیسی قاسم حتی برای دسترسی به درمان و معالجه نیز در محدودیت قرار گرفته است و این در حالیست که ایشان در دهه هفتم عمر خویش بسر میبرد.

* آیت الله عیسی قاسم از بحرینی های اصیل بوده و ریشه های تاریخی عمیقی در بحرین دارد

الوفاق تاکید کرده است: آیت الله عیسی قاسم در حالی مورد سلب تابعیت قرارگرفته است که او از بحرینی های اصیل بوده و ریشه های تاریخی عمیقی در بحرین دارد و همچنین ایشان از نویسندگان قانون اساسی بحرین و از اعضای اولین مجلس قانونگذاری بحرین در سال ۱۹۷۲م بوده است، و از قدیم دارای نقش بزرگ و موثری در حفظ امنیت، استقرار و وحدت ملی بوده که این نقش در سال ۲۰۱۱م که بحرین وارد دوره ای از سرکوب و طائفی گری بدست سازمانهای امنیتی و ارتشی و جوامع حامی آنان شد بروز شایانی داشته است.

الوفاق با اشاره به نقش آیت الله عیسی قاسم در بحرین گفت: ایشان لایق قدردانی مردم بوده و مردم بارها آن را به اثبات رسانده اند. الوفاق در این خصوص به این موارد اشاره کرد: لبیک مردم به دعوت ایشان برای خروج از منازل و مشارکت در تظاهرات چندصد هزار نفری در ۹ مارس ۲۰۱۲، همچنین تجمع مردم در اطراف منزل ایشان در ۲۴ ماه مه ۲۰۱۴ به نشانه حمایت از ایشان و نیز تحصن مردم به مدت ۳۰۰ روز به دور منزل ایشان در پی محاکمه و سلب تابعیت از ایشان که با هجوم نظامی به خون کشیده شد و به شهادت، مجروحیت و بازداشت صدها نفر انجامید و پس از آن رژیم اقدام به اهانت به ایشان، شخصیت ایشان و عقاید دینی اشان در تلوزیون رسمی و روزنانه های وابسته به رژیم پرداخت.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha