جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه کتاب تونس

حوزه/ استاد دانشگاه الزیتونیه تونس ضمن ابراز تاسف از فعالیت های جریانات وهابی اظهار داشت: متاسفانه جریانات وهابی و سلفی اجازه نمی دهند کتابهای تقریبی در مراکز ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه اهل سنت وارد شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ارائه آثاری با موضوع وحدت و اتحاد جهان اسلام در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تونس شرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فولادی مسئول غرفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در تونس حضور دارد با مراکز چاپ و نشر در نمایشگاه تونس دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به دیدارهای انجام شده در این خصوص اظهار داشت: خوشبختانه در این چند روز دیدار های متعددی با مراکز چاپ و نشر جهت تبادل ارتباطات و همکاری در غالب تفاهم نامه  انجام شده است.

وی افزود: انشاالله در نظر داریم کتاب هایی را با همکاری این مراکز در کشور لبنان به چاپ برسانیم.

وی به تفاهم نامه مجمع جهانی تقریب با یکی از مراکز موفق نشر لبنان اشاره کرد و گفت: این مرکز  موفق نشر کتاب لبنان امسال بسیاری از کتاب های خود را در زمینه علما بالاخص در مورد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این نمایشگاه عرضه نموده که مورد استقبال بازدیدکنندگان شیعه و اهل سنت قرار گرفته است.

مسئول غرفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حضور گسترده علاقمندان به کتاب های تقریبی تاکید کرد: بیشتر بازدید کنندگان از غرفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دانشجویان و طلاب کشور های اسلامی هستند.

وی در پایان خطر نشان کرد: علاوه بر دعوت از طلاب و دانشجویان بازدید کننده برای حضور در ایران، کتابی حاوی لیست تمامی آثار و کتب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به آنها اهدا می شود.

* تقدیر استاد دانشگاه الزیتونیه تونس از کتاب های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب تونس اینکه یکی از اساتید دانشگاه الزیتونیه کشور تونس ضمن دیدار با مسئول غرفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از کتابهای مجمع جهانی تقریب  تقدیر به عمل آورد.

استاد دانشگاه الزیتونیه در ادامه ضمن ابراز تاسف از فعالیت های جریانات وهابی اظهار داشت: متاسفانه جریانات وهابی و سلفی اجازه نمی دهند این نوع کتابها در مراکز ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه اهل سنت وارد شود، به همین دلیل این نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه این کتب است.

در پایان سی دی حاوی محتوای کتب مجمع جهانی تقریب به همراه کتاب های شهید صدر به ایشان اهدا شد.

* کتاب زندگی سردار قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی تونس

همچنین در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تونس کتاب هایی از زندگی سردار قاسم سلیمانی و دیگر سرداران دفاع مقدس ایران به عنوان اسطوره های مقاومت در معرض دید مخاطبین قرار گرفته است.

سردار قاسم سلیمانی، شهید همت، شهید ابراهیم هادی، شهید قاسم میرحسینی و ... از  چهره های هستند که کتاب های زندگی نامه آنها با موضوع شجاعت، دفاع از میهن اسلامی و مبارزه با استکبار در چندین غرفه از نمایشگاه بین المللی تونس عرضه شده است.

همچنین کتابهایی با موضوع سیره و تفکر امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در چندین غرفه نمایشگاه  به چشم می خورد.

خاطرنشان می شود تمامی این کتاب ها به زبان عربی بوده که مورد استقبال مخاطبین شیعه و اهل سنت در نمایشگاه بین المللی تونس قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha