جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضوی دبیر مجلس وحدت مسلمین گلگیت بلتستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضوی گفت: وحدت و همبستگی میان مسلمانان نه فقط ضرورت فوری است بلکه فریضه دینی و اخلاقی هم است. ما از روز اول قائل به وحدت مسلمین بودیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضوی دبیر مجلس وحدت مسلمین گلگیت بلتستان در جلسه اعضای ایالتی مجلس وحدت مسلمین پاکستان شاخه گلگیت بلتستان گفت: بیانیه قاضی نثار امام جمعه اهل تسنن شهر گیلیگت در مورد وحدت میان مسلمانان قابل تحسین است و وحدت و همبستگی میان مسلمانان نه فقط ضرورت فوری است بلکه فریضه دینی و اخلاقی هم است. ما از روز اول قائل به وحدت مسلمین بودیم و  اساس تعلیمات اسلامی و فرمایشات ائمه معصومین (ع ) هم وحدت و همدلی است.

دبیر مجلس وحدت مسلمین گلگیت بلتستان ضمن اشاره به این که امام راحل(ره) بر اصل وحدت تاکید ویژه ای داشته اند، مطرح کرد: امام خمینی (ره) چندین سال قبل فرموده بودند که موفقیت امت اسلامی در اتحاد و وحدت است و ایشان درمورد سازش دشمن علیه مسلمانان هم چنین فرموده بودند که مسلمانان درگیر مسئله ی دست بسته و دست باز نماز خواندن هستند درحالیکه دشمنان ما دنبال قطع کردند دستان ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضوی در ادامه گفت: دین و مذهب ما هیچ وقت اجازه تکفیر مسلمان دیگر را نمی دهد و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان را حرام  دانسته و این فعل را گناه کبیره خوانده است.

دبیر مجلس وحدت مسلمین گلگیت بلتستان اظهار داشت: 90 درصد فروعات مسلمانان مشترک هستند و باید همه ی مسلمانان از میان خودشان دشمنان اسلامی که می‌خواهد با لباس مسلمان در بین مسلمانان ایجاد تفرقه کند را بیرون کنند.

وی اتحاد و همدلی میان مردم ایالت گلگیت بلتستان را الگویی برای شهرهای دیگر خواند و گفت: اتحاد و همدلی در میان مردم منطقه ما برای مردم شهرهای دیگر قابل پیروی است و ما هم باید این مسئله را بیش از پیش مستحکم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha