جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بنیاد مهدویت

حوزه / استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه یک طلبه همه عمر مدیون حضرت مهدی(عج) است، گفت: طلاب حوزه های علمیه باید در عرصه مهدویت فعالیت های گسترده بیشتری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد ، حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در نشست علمی، پژوهشی و معارفی پیرامون امام زمان (عج) با محوریت کتاب «منتخب الاثر» در مدرسه علمیه عالی نواب گفت: امام در پس پرده غیبت همانند خورشید پشت ابر می باشد، بنابراین، همانطور که ثمرات خورشید از پشت ابر بر زمین می رسد، ثمرات حضور امام غایب نیز همین طور است.

استاد مرکزتخصصی مهدویت قم با تاکید بر اینکه ضرورت طرح مباحث مهدویت تنها به نیمه شعبان و روز جمعه منحصر نیست، افزود: طلاب حوزه های علمیه باید در این عرصه فعالیت های گسترده و بیشتری انجام دهند و بدانند که کار و خدمت برای امام زمان (عج) برکات دنیوی و اخروی دارد.

وی خطاب به طلاب و مبلغان خواهر و برادر دراین نشست گفت: طلبه حوزه علمیه  همه زندگی و تمام طول عمر علمی را مدیون امام زمان (عج) است زیرا سرباز آن حضرت نام دارد.

حجت الاسلام فوادیان افزود: یک طلبه سهم امام عصر(عج) را در قالب شهریه به عنوان رزق و روزی خانواده دریافت می کند و از این رو بیشتر از سایر اقشار باید متوجه وجود مقدس ایشان باشد و اعمال و رفتار مورد پسند آن حضرت را انجام دهد.

وی در ادامه به معرفی کتاب های مهدوی پرداخت و گفت: یکی از کتاب هایی که مبلغان می توانند در مناسبت هایی مانند ماه مبارک رمضان  با رویکرد مهدویت استفاده کنند، کتابی از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی  است که مناسبت های ماه رمضان با رویکرد مهدوی به همراه مو ضوعات و سرفصل های سخنرانی ارائه شده است.

حجت الاسلام فوادیان از کتاب های دیگری همچون: حدیث شناسی کمال الدین تمام النعمه، شرح دعای افتتاح، در عصر ظهور، امام مهدی (عج) موجود موعود و... نام برد که می توان در ایام تبلیغی از محتوای آن بهره برد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha