جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: در گذشته خانواده های بزرگوار و شرافتمند، با دوستی و محبت با یکدیگر رفتار می کردند و پدر، خانواده خود را به رعایت حق همسایه توصیه می کرد و این سیستم اخلاقی متأسفانه شروع به فروپاشی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: خانواده های بزرگوار و شرافتمند، با دوستی و محبت با یکدیگر رفتار می کردند و پدر، خانواده خود را به رعایت حق همسایه توصیه می کرد و این سیستم اخلاقی متأسفانه شروع به فروپاشی کرده است و امروز می بینیم و می شنویم که یک کودک به مرد کهنسالی بی احترامی می کند و هیچ کس به او حرفی نمی زند و او را باز نمی دارد!

وی افزود: جامعه عراقی بر پایه فضیلت بنا شده است، امّا امروز متأسفانه مادیات بر تمامی اصول مقدم شده و همگی از فروپاشی ساختار اخلاقی رنج می برند.

امام جمعه کربلا با طرح این سؤال که چرا از عرف ها، ارزش ها و اخلاق دور می شویم؟ گفت: منظور ما جنبه سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه روی صحبت ما با جامعه است.

نماینده آیت الله سیستانی خواستار بازگرداندن ارزش ها، اخلاق، سنت ها و عرف های نیک به فرزندان و نسل ها شد و اشاره کرد: سیستم و ساختار اخلاقی رو به تنزل و نابودی است و هیچ نجات دهنده ای وجود ندارد، لذا نیازمند اجماع، همبستگی و همسویی برای اصلاح اشتباهات ناشی از فرهنگ غرب که خانواده را از هم پاشیده هستیم و ضروری است که در برابر آن بایستیم و آن را درمان کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha