شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدصادق کفیل

حوزه/ معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: اگر یک طلبه بخواهد واقعا درک کند که چقدر می تواند در ظهور نقش داشته باشد باید هویت خودش را بشناسد.

به گزار ش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، در نشست علمی، پژوهشی و معارفی پیرامون امام زمان (عج) با محوریت کتاب «منتخب الاثر» در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، به موضوع وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: وقتی انسان به حرم می رود، آرزوها و دعاهایش را از امام معصوم طلب می کند، اما باید دید که ما در مقابل چه کرده ایم، زیرا نسبت به ایشان وظیفه داریم.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه منتظر واقعی کسی است که ابتدا «برای امام» باشد و وظیفه خود را انجام دهد تا نتیجه می رسد، توصیه کرد: باید به گونه ای تلاش کرد که در دوران ظهور از رهبران و فرماندهان آن حضرت باشیم.

وی، گام دوم طلبه مهدی یاور را دادن امید به دیگران دانست و ابراز کرد: توجه دادن دیگران به حکومت عدل الهی و آیندۀ زیبا در زیر لوای حضرت ولی عصر(ع) از جمله این موارد است.

حجت الاسلام کفیل، سومین گام را هویت سازی بیان کرد و افزود: سعی کنیم نسبت خودمان را با خدا پیدا کنیم؛ به طور مثال وقتی حضرت عیسی(ع) در معرفی خود نگفت فرزند مریم هستم و عنوانی را بیان نکرد بلکه فرمود: «انی عبدالله».

وی با بیان اینکه سربازی امام زمان(عج) هویت برای طلاب است، اظهار کرد: اگر یک طلبه بخواهد واقعا درک کند که چقدر می تواند در ظهور نقش داشته باشد باید هویت خودش را بشناسد.

سخنران این نشست یادآور شد: کسانی که به دنبال مقام و بزرگی در دنیا هستند گاهی خدا، امام زمان(عج) و بندگی حق تعالی را فراموش می کنند و فقط به دنبال شهرت می گردند.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: انتظاری که همراه با صبر باشد درست است و در مقابل آن مایوس بودن و ناامیدی صفتی ناپسند است.

وی عرصه دیگری که می تواند در تربیت منتظر واقعی موثر باشد را خانواده عنوان کرد و افزود: چهار محور تربیت، محیط، وراثت و اراده، خانواده مهدوی را می سازد.

حجت الاسلام کفیل گفت: خانواده ای که بخواهد افرادی منتظر داشته باشد باید در کنار اهمیت احترام به حقوق اجتماعی یکدیگر نسبت به بازی با کودک که به اندازه وجوب نماز مهم است، توجه کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha