جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید سعید بطحائیان

حوزه/ حجت الاسلام بطحائیان گفت: هدف از خلقت نبی مکرم اسلام(ص) این است که مومنان را وارد رحمت الهی کند و مراد از رحمت الهی همان رحمت خاصه پروردگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام سید سعید بطحائیان، مدیر مدرسه علمیه زنگنه شهر همدان، پیش از ظهر امروز در آستان امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان بیان داشت: خدای تعالی در آیه 107 سوره انبیا می فرماید ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم، بدین معنا که حضرت محمد(ص) تنها راه رسیدن به رحمت الهی است.

وی تصریح کرد: خدای تعالی در جای جای قرآن با تعابیری همچون نماینده و رسول، شاهد، مبشر و ترساننده از جهنم معرفی می کند، اما همه این اوصاف برای رسیدن به یک معنا است و آن معنا در آیه 107 سوره انبیا محقق می شود.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه شهر همدان ادامه داد: رحمت خدای خدای تعالی در بردارنده همه موجودات هستی است و خدای تعالی به همه موجودات اعم از انسان و غیر انسان، کافر و مومن نعمت حیات و زندگی را داده است.

وی در ادامه افزود: خدای تعالی تعالی دارای صفت رحمانیت و رحیمیت است و رحمت واسعه پروردگار همان رحمانیت است، معنای رحیمیت به معنای رحمت خاصه پروردگار به مومنان است.

حجت الاسلام بطحائیان گفت: هدف از خلقت نبی مکرم اسلام(ص) این است که مومنان را وارد رحمت الهی کند و مراد از رحمت الهی همان رحمت خاصه پروردگار است.

وی در ادامه افزود: نبی مکرم اسلام(ص) مصداق بارز «ارحمو ترحموا» بودند، ایشان با همه با دید رحمة للعالمین نگاه می کردند و این رفتار ایشان در بین مردم و جهان عرب معروف بود حتی در جنگ ایشان به دشمنان خود رحم می کردند.

وی در پایان گفت: اگر کسی بخواهد وارد رحمت خاصه الهی شود باید نبی مکرم اسلام(ص) را برای خود الگو قرار دهد و زندگی خود را با گفتار و رفتار و کردار این پیام آور رحمت یکسان کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha