پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا خدری

حوزه/ حجت الاسلام رضا خدری، هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) را تربیت انسان، شکوفاسازی عقل بشری و رهایی انسان از زنجیرهای اسارت نفس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در مراسمی به مناسبت سالروز بعثت نبی اکرم(ص) در شهر چغادک برگزار شد، هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) را تربیت انسان، شکوفاسازی عقل بشری و رهایی انسان از زنجیرهای اسارت نفس عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اهداف بعثت پیامبر(ع)، تعلیم و تربیت انسان است اظهار داشت: همچنان که قرآن کریم می فرماید: «يتلوا عليهم آياته و يزكيهم و يعلمهم الكتاب و الحكمهَ و ان كانوا من قبل لفى ضلال مبين»؛ پیامبر(ص) هم قرآن و کتاب خدا را به مردم، تعلیم داد هم آن مردم را تربیت کرد. یعنی مردمی که در جاهلیت و گمراهی بودند، پیامبر(ص) با صبر و حوصله و اخلاق خوب، آنها را به تدریج تربیت کرد.

وی یکی دیگر از اهداف بعد انبیاء و به ویژه بعثت پیامبر اسلام(ص) را شکوفا سازی عقل بشر دانست و ابراز داشت: همچنان که امام علی علیه السلام در نهج البلاغه فرموده است: «فَبَعَثَ فِيهِمْ رُسُلَه وَ واتَرَ اِليهِمْ اَنْبِياءَهُ، لِيسْتَادُوهُم مِيثاقَ فِطْرَتِه... وَ يُثِيروا لَهُم دَفائِنَ العُقُول».

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: بی تردید پیامبر اسلام(ص) در شکوفایی عقل بشری مهمترین نقش را داشته است و اندیشه و تفکر بشری مرهون تلاش‌های پیامبر است.  پیامبر اسلام(ص) به تصریح قرآن و آیه شریفه «وَ يضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِى كانَتْ عَلَيهِمْ»، انسان ها را از اسارت نفس و زنجیرهای پلیدی و گناه آزاد کرد.

حجت الاسلام خدری گفت: امروز در جوامع مختلف ادعای آزادی می شود و برخی می پندارند آزادی انسان در این است که هر گونه بخواهد زندگی کند و غرق در خواسته های نفس باشد، ولی چنین چیزی آزادی واقعی نیست، بلکه اسارت انسان است؛ آزادی واقعی این است که انسان از غل و زنجیر گناه و لذت‌های زودگذر و مخرب آزاد شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha