شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد جعفر طبسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: همه موظفیم برای دنیای امروز اسلام ناب محمدی(ص) را تشریح کنیم، نه اسلام اموی و نه اسلام داعشی را؛ امروز هر جا سخن از اسلام به میان می آید متاسفانه داعش و مبانی تکفیری به اذهان مردم دنیا خطور می کند و حال آنکه اینها از پیکره اسلام جدا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد جعفر طبسی، معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در نشست جمعی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه های اندونزی که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد با تبریک فرارسیدن سالروز عید مبعث گفت: اگر ما بخواهیم واقعا راجع به مبعث پیامبرگرامی اسلام(ص) و حقیقت این پدیده مبارک صحبت کنیم باید به صورت حقیقی وقایع و اوضاع پیش از بعثت و ظهور اسلام را مطالعه کنیم و ببینیم بشریت در چه جهل و گمراهی قرار داشته است.

وی افزود: اجتماع قبل از بعثت پیامبر هم انحطاط اخلاقی داشت هم انحطاط اعتقادی و هم عقلی، که در جملات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه شریف این حقیقت به خوبی ترسیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی خاطر نشان ساخت: همه ما موظفیم برای دنیای امروز اسلام ناب محمدی(ص) را تشریح کنیم نه اسلام اموی و نه اسلام داعشی را؛ امروز هر جا سخن از اسلام به میان می آید متاسفانه فورا داعش و مبانی تکفیری به اذهان مردم دنیا خطور می کند و حال آنکه اینها از پیکره اسلام جدا هستند.

معاون پژوهشی مرکز فقهی ائمه  اطهار(ع) تاکید کرد: اسلام واقعی و ناب تنها از قرآن، نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) قابل استخراج است ولی داعشی ها و سایر فرق تکفیری با خشونت و ریختن خون بیگناهان در صدد از بین بردن این اسلام ناب هستند.

وی در پایان با اشاره به اهداف تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این مرکز فقهی بر چهار پایه استوار شده است، نخست تفسیر قرآن، مباحث آموزشی، مباحث تحقیقی و مباحق تخصصی فقه که امیدواریم این مرکز بتواند با تفاهم با سایر مراکز علمی دنیا به اهداف مشخص خود دست پیدا کند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha