سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام محمد کهوند

حوزه / قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی با بیان اینکه بی توجهی مسئولان و نیروهای انقلابی نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی، گفت: : متأسفانه برخی به علت اینکه منافعشان در اجرای نرم‌افزارهای خارجی است، نسبت به توانمندسازی پیام رسان های داخلی که توانایی بسیار خوبی برای ارائه دارند، ممانعت می‌ورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام محمد کهوند، قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی، در نشستی با حضور فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی بسیج دانشجویی استان یزد، با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان اصلی‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب است که مغفول مانده گفت: مقام معظم رهبری  سال‌های گذشته نسبت به مسائل بسیاری در ارتباط با فضای مجازی و کوتاه کردن دست دشمنان از این شبکه‌ها تأکید داشتند.

این پژوهشگر فضای مجازی در ادامه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کلیات فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: متأسفانه مسئولان کشور و نیروهای انقلابی خیلی در این زمینه دغدغه‌مند نیستند و به نوعی نسبت به آن بی‌توجه بودند.

وی به برداشت غلط کاربران شبکه‌های اجتماعی در قبال اختیاراتی که در استفاده از این نرم افزارها دارند، اشاره و خاطرنشان کرد: جهت دهی محتوای کاربران در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارها توسط مدیران پیام رسان‌ها به راحتی صورت می‌گیرد، پس کاربران باید نسبت به اطلاعاتی که در این شبکه‌ها به یکدیگر انتقال می‌دهند توجه لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام کهوند با تأکید بر اینکه جایگزینی نرم افزار مشابه خارجی تلگرام، بدون شک هیچ تأثیری در برطرف شدن معضلات ندارد، تصریح کرد: برخی در کشور دنبال این مسئله هستند که پس از خارج کردن دسترسی تلگرام در کشور، نرم‌افزار مشابه خارجی دیگری را در کشور راه اندازی کنند، این افراد باید بدانند که معضلات کشور با این کار برطرف نمی‌شود.

قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی اضافه کرد: متأسفانه برخی به علت اینکه منافعشان در اجرای نرم‌افزارهای خارجی در کشور است، نسبت به توانمندسازی نرم افزارهای داخلی که توانایی بسیار خوبی برای ارائه دارند ممانعت می‌ورزند.

وی عنوان کرد: در این سال‌ها تلاش برای تولید نرم افزارهای داخلی ایمن و با سرعت بالا در دستور کار قرار گرفت که فقط نیاز معرفی به مردم و حمایت از  آنها است.

حجت‌الاسلام کهوند در پایان اظهار داشت: نرم‌افزارهای داخلی بسیار با امنیت بیشتر نسبت به نرم افزارهای خارجی می‌تواند در کشور اجرا شود و به نوعی به تحقق شعار سال نیز کمک کنند و مردم هم با آسودگی خاطر بیشتر از این نرم افزارها استفاده کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha