پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار سرپرست دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان با مدیر تولید صدای مرکز سمنان

حوزه/ مدیر تولید صدای مرکز سمنان با تاکید بر ضرورت کارکردهای روحانیت در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی، گفت: پرداختن به سوژه‌های ناب خبری از روحانیت یکی از ارکان جذب مخاطب در رسانه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محمدرضا خطیبی، پیش از ظهر امروز در نشستی با نماینده خبرگزاری حوزه در استان سمنان، با اشاره به تعامل و همکاری صداوسیمای مرکز سمنان با خبرگزاری حوزه در این استان اظهار داشت: روحانیت همواره به‌عنوان یکی از اقشار مهم در جامعه به شمار می‌ رفته و پرداختن به اخبار و رویدادهای این قشر یکی از برنامه‌هایی است که توسط صدای مرکز سمنان مطلوب‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.

مدیر تولید صدای مرکز سمنان با بیان اینکه با تعامل صدای مرکز سمنان با خبرگزاری حوزه در این استان در انعکاس رویدادهای حوزوی این خبرگزاری در صدای مرکز سمنان باید اخبار حوزوی کل استان دیده شود، تصریح کرد: خبرگزاری حوزه در پرداختن به اخبار و رویدادهای روحانیت باید گستره کل استان سمنان را در نظر داشته باشد و تلاش کنید تا کارکردهای  روحانیت در سطح استان در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و... به مردم معرفی شود.

وی افزود: باید با جستجو و تفحص از سوژه‌های ناب مرتبط با روحانیت به دنبال مستندسازی و گزارش خبری از روحانیت بود، افزود: با توجه به تأثیر و نفوذ کلام رادیو در عرصه کنونی باید به دنبال سوژه‌های خاص مرتبط با روحانیت در حوزه‌های مختلف جامعه بود و تازگی سوژه برای مردم از سوی روحانیت در خبرگزاری حوزه دنبال شود.

خطیبی خاطرنشان کرد: صدای مرکز سمنان در دو حوزه شناسایی سوژه مرتبط با علماء و روحانیت توسط خبرگزاری حوزه در این استان برای تولید مستند صوتی و رادیویی و انعکاس رویدادها و اخبار مهم حوزوی در دو برنامه رادیویی «آرام جان» و «صبح‌به‌خیر قومس» آماده تعامل و همکاری با دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان است.

وی گفت: اولویت‌های صدای مرکز سمنان در تعامل با مجموعه خبرگزاری حوزه برای پوشش اخبار مهم روحانیت، پیگیری و تبیین شعار سال، فعالیت‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی با اولویت‌های این استان، کارآفرینی، رسانه‌های نوین و مجازی، نماز، پیر غلامان، 40 سالگی انقلاب اسلامی و افراد تأثیرگذار در انقلاب، تحکیم خانواده و... است.

نماینده خبرگزاری رسمی حوزه در استان سمنان نیز در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه صداوسیمای مرکز سمنان نسبت به مجموعه دفتر این خبرگزاری در استان، اظهار داشت: با توجه به گسترش شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی و تمرکز امروز افکار عمومی بر رسانه‌های مجازی که باید منجر به کاهش مخاطبین رسانه ملی می‌شد، اما صداوسیما همچون گذشته مخاطب و بیننده و شنونده‌های خاص خود را دارد؛ تأثیر و نفوذ کلام رادیو بر افکار و اذهان عمومی بر کسی پوشیده نیست و باوجود پیشرفت روزافزون عرصه رسانه مخاطبین رادیو نیز همچنان پای صحبت‌های گوینده‌های رادیو قرار دارند و از آن به‌عنوان یادگاری ماندگار تلقی می‌کنند.

ناصر مؤمنیان تصریح کرد: خبرگزاری حوزه نیز در جهت نهادینه ساختن امر اطلاع‌رسانی مجامع حوزوی و انعکاس سریع و روزآمد رویدادها و اخبار مرتبط با طلاب و روحانیت در سطح کشور با محوریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شکل‌گرفته است تا رسانه خاص و تخصصی در حوزه روحانیت باشد.

وی افزود: بسط و گسترش دفاتر نمایندگی خبرگزاری رسمی حوزه در استان‌ها یک رویداد مهم در جهت پوشش رویدادها و اخبار حوزه‌های علمیه و بلندگویی برای صدای طلاب و روحانیت در استان‌های مختلف کشور است و خبرگزاری حوزه در استان سمنان نیز بلندگو و پیام‌رسان علما، طلاب و روحانیت این استان در ابلاغ پیام و گفته‌های آنان در تبلیغ دین مبین اسلام است تا با توجه به پیشرفت عرصه رسانه، تبلیغ بر منبرهای مدرن را دنبال کند.

مؤمنیان خاطرنشان کرد: این رسانه در استان به دنبال پوشش کلیه اخبار مرتبط با روحانیت از شرق تا غرب استان بوده و عدالت رسانه‌ای و توازن در پوشش اخبار را با توجه به کمبود نیروی انسانی در سطح این استان نیز در خبرگزاری حوزه در استان سمنان رعایت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha