پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قرارگاه فرهنگی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی به منظور رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز در سایه بی توجهی برخی ها در کشور، شاهد بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی استان با بیان این که دین و ارزش های اسلامی مصونیت بخش است، گفت: کسانی که با قرآن و اهل بیت(ع) انس بیشتری دارند، کمتر دچار لغزش می‌شوند.

وی با اشاره به این که فرهنگ دینی جامعه ما در معرض هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: نگاه انفعالی مسئولان حوزه فرهنگی به هجمه های دشمن، خطر بزرگی برای حفظ مبانی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش مفاهیم دینی در جامعه امروز هستیم، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های به وجود آمده در جهت رشد و گسترش مفاهیم دینی و انقلابی در جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به برکت انقلاب جامعه ما در مسیر قرآن و معارف اهل بیت(ع) قرار گرفت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این مفاهیم ناب که برکت تلاش های امام راحل، علما و بزرگان دینی به دست آمده به بهترین شیوه حفظ بماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نسبت به گسترش مفاهیم دینی در جامعه دغدغه داشته و دارند، گفت: مسؤولان فرهنگی باید همه توان خود را در جهت رفع دغدغه های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ به کار گیرند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه با خطر جدی مواجه است، تصریح کرد: دشمن امروز با همه توان خود برای منحرف کردن نسل جوان و همچنین سست کردن بنیان خانواده تلاش می کند.

وی، بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و چالش های فرهنگی دشمن را ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی فاخر دینی و اسلامی دانست و ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و همچنین فضای مجازی افکار جوانان ما را تسخیر کرده است و این موضوع هشدار بزرگی برای همه متولیان فرهنگی کشور است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مبانی دینی و ارزش های الهی نیز باید با شیوه ای هنرمندانه و جذاب در جامعه ترویج شود، بیان داشت: اگر در بیان مبانی دینی از شیوه های نوین و ابزارهای کارآمد بهره گیریم به حتم اثرات مطلوبی در جامعه شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به خصوص در حوزه فرهنگ غنی دینی و اسلامی نشان از اهمیت این موضوع دارد، به همین دلیل باید همه متولیان امور فرهنگی با همدلی و همزبانی برای تولید محصولات و تولیدات فاخر فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، توسعه و تقویت فرهنگ و باورهای دینی در کشور را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: دین مبین اسلام در همه ابعاد مختلف جوامع بشری دارای برنامه و راهبرد است و از این ظرفیت عظیم فرهنگی باید به صورت تمام و کمال بهره جست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی به منظور رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز در سایه بی توجهی برخی ها در کشور، شاهد بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که برای مقابله با آسیب های فرهنگی باید نسخه ای هدفمند طراحی و ارائه شود، خاطرنشان کرد: با برنامه های زورگذر و بدون راهبرد مشخص نمی توان به پیروزی در برابر هجمه های سنگین دشمن امیدوار بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز دشمن اصل دین و آرمان های انقلابی ما را هدف گرفته است، تصریح کرد: تقویت و  گسترش معارف دینی بهترین راه مقابله با این توطئه دشمنان علیه اسلام و انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha