پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بختیاری

حوزه/ از ابتدای سال ۹۵ بیش از ۶۲۰ هزار زائر اولی که تاکنون پایشان به مشهد نرسیده بود به کمک خیرین موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مرتضی بختیاری عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده آستان قدس رضوی در استان قم، ضمن ابلاغ سلام تولیت این آستان گفت: این جلسه به مناسبت تکریم از زحمات و خدمات یکی از چهره‌های علمی و انقلابی که در بخش‌های مختلف خدمات ارزشمندی داشته‌اند برگزار شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های تولیت آستان قدس رضوی گفت: موقوفات امام رضا(ع) تنها در 15 یا 16 استان وجود دارد اما تشکیل نمایندگی آستان قدس رضوی در تمامی استان‌ها با توجه به مأموریت‌های جدید رهبری در حکم انتصاب تولیت این آستان انجام می‌شود.

قائم مقام آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این مأموریت‌ها به‌عنوان منشور هفت‌گانه مطرح شده است بیان کرد: در چهار بخش این حکم به خدمت کردن به محرومین و نیازمندان و ضعفا اشاره شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت خدمت به محرومین به فرهنگ دینی ما بر می‌گردد، گفت: سیره بزرگان دینی ما و ائمه معصومین(ع) در گره‌گشایی از کار مردم است و روایات بسیاری در این مورد وجود دارد.

بختیاری تصریح کرد: بضاعت مالی آستان قدس رضوی به‌اندازه‌ای نیست که این سفره را در کل کشور پهن کند و همه محرومین را تحت پوشش خود قرار دهد، بنابراین برنامه‌ریزی شده است تا از ظرفیت دلدادگان امام رضا(ع) در جهت گره‌گشایی از کارم مردم استفاده شود.

وی ابراز داشت: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پس از دریافت حکم انتصاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی چندماهی کار تخصصی انجام دادند و سپس سیاست‌های کلان آستان را در 6 سرفصل و در 30 بند تدوین و ابلاغ کردند.

قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این سیاست جدید توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم است گفت: در گذشته خادمین هر 8 روز یک بار در مشهد مقدس لباس خادمی به تن کرده و به زائرین خدمت می‌کردند ولی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تعریف دیگری از خادم ارائه کردند.

وی بیان کرد: بر اساس این تعریف جدید اگر کسی در نقطه‌ای دورافتاده به نام امام رضا(ع) به محرومین خدمت کرده و از مردم گره‌گشایی کند جزو خادمین امام رضا(ع) محسوب می‌شود.

بختیاری گفت: پزشکان متخصص بسیاری در مناطق مختلف کشور داریم که در هر هفته ساعت‌هایی را به نام امام رضا(ع) رایگان مردم را معاینه می‌کنند.

وی تصریح کرد: حتی مبلغان عزیزی که در مناطق محروم اندیشه نورانی امام رضا(ع) را نشر دهند مدتی را که در آن منطقه محروم هستند جزو خادمین امام رضا(ع) محسوب می‌شوند.

قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: با تغییر تعریف خادم، دلدادگان آقا امام رضا(ع) در سراسر کشور می‌توانند در کنار این سفره قرار بگیرند و اینجاست که به دست مردم گره‌گشایی از کار مردم اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: در آغاز کار ایجاد نمایندگی در استان‌ها هستیم ولی توفیقات بسیاری داشته‌ایم.

بختیاری با بیان اینکه خدمت به زائرین یکی از مأموریت‌های اصلی آستان قدس است گفت: از ابتدای سال 95 بیش از 620 هزار زائر اولی که تاکنون پایشان به مشهد نرسیده بود به کمک خیرین موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) شدند.

وی ابراز داشت: نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استان‌ها ایجاد شده است و امیدواریم با سیاست‌هایی که دارد نشر دهنده فرهنگ رضوی باشد.

قائم مقام آستان قدس رضوی افزود: اگرچه یکی از مأموریت‌های آستان قدس گره‌گشایی از کار مردم است، ولی وظیفه اصلی آن کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: ما اگر بخواهیم روحیه جهادی را در فرهنگ کشور بدمیم نیاز داریم که از فرهنگ امام رضا(ع) استفاده کنیم؛ ما اگر بخواهیم روحیه انقلابی را در خود و کشورمان حفظ کنیم و در برابر زورگویی جلادان و استکبار جهانی بایستیم نیاز به فرهنگ رضوی داریم.

بختیاری از زحمات دکتر نجابت نماینده سابق استان قدس رضوی در قم قدردانی کرد و گفت: حجت الاسلام تکیه‌ای از لحاظ معنوی و کمک‌های خیریه در کشور شناخته شده هستند و امیدواریم با حضور ایشان و کمک همه شما عزیزان این نمایندگی چشمه نورانی نشر اندیشه‌های 14 معصوم(ع) باشد.

 انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha