پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آستان قدس رضوی

حوزه/ دکتر نجابت با بیان اینکه محور اصلی در رویکرد جدید تولیت آستان قدس رضوی خدمت به مردم و به ویژه محرومین است، گفت: تغییری که در تعریف خادم یاری در آستان قدس رضوی ایجاد شد بزرگ‌ترین تحول در رویکرد تولیت این آستان است و ان شاء الله مردم این رویکرد را توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر نجابت عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده آستان قدس رضوی در استان قم با بیان اینکه محور اصلی در رویکرد جدید تولیت آستان قدس رضوی خدمت به مردم و به ویژه محرومین است، گفت: تغییری که در تعریف خادم یاری در آستان قدس رضوی ایجاد شد بزرگ‌ترین تحول در رویکرد تولیت این آستان است و ان شاء الله مردم این رویکرد را توسعه دهند.

وی به طرح زیارت اولی آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: به دلیل کوچک بودن استان قم و ویژگی‌های خاص این استان، اولین استانی خواهیم بود که دیگر زیارت اولی نخواهیم داشت.

نماینده سابق آستان قدس رضوی در استان قم با بیان اینکه در خدمت به مردم اقتضای استان در نظر گرفته شد گفت: در استان قم مانند برخی استان‌ها به سمت ایجاد مراکز درمانی نرفتیم چراکه در قم مراکز متعدد خیریه در امور پزشکی وجود داشت و ما تلاش کردیم کار ستادی انجام دهیم و رابطی بین بیماران و مراکز درمانی باشیم.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز که مقارن با ماه رجب بود در مسجد مقدس جمکران چند غرفه ایجاد و در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفت و در این غرفه‌ها کارهای دستی و آشپزی خانگی خود را عرضه می‌کردند.

دکتر نجابت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر مردمی بودن کارها تأکید کرده‌اند گفت: مردمی بودن یعنی اینکه سازمان رسمی نشود و ما سعی کردیم فراگیر بودن و مشارکت مردم در امور خیر لحاظ شود.

وی تصریح کرد: بنا است که آستان قدس رضوی نمونه کامل یک دولت اسلامی باشد و اگر مانند موسسه یا وزارتخانه‌ای شود قابل‌قبول نیست.

نماینده سابق آستان قدس رضوی در قم گفت: آستان قدس باید مردمی باشد تا مردم با انگیزه خود خدمتی انجام دهند و مهم این است که این خدمات مردم به درستی مدیریت شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha