جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 جشن مبعث پیامبر(ص) در منچستر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گفت: امروز جهان اسلام در حالی سپری شدن ۱۴ و نیم قرن از مبعث پیامبر اسلام(ص) را جشن می گیرد که تعداد مسلمانان جهان به یک و نیم میلیارد رسیده و در نقاط مختلف و حساس جهان حاکمیت دارند و زرادخانه های عظیم سلاح و منابع نفت را در اختیار دارند، اما پراکنده و متفرق هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم جشن مبعث پیامبر اسلام(ص) در شهر منچستر انگلستان با حضور جمع زیادی از مسلمانان این شهر و حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری در این مراسم گفت: امروز جهان اسلام در حالی سپری شدن 14 و نیم قرن از مبعث پیامبر اسلام(ص) را جشن می گیرد که تعداد مسلمانان جهان به یک و نیم میلیارد رسیده و در نقاط مختلف و حساس جهان حاکمیت دارند و زرادخانه های عظیم سلاح و منابع نفت را در اختیار دارند، اما پراکنده و متفرق هستند.

وی بعثت پیامبر(ص) را از مهم ترین اتفاقات تاریخ اسلام دانست و افزود: بعثت پیامبر(ص) بشریت را از ظلمت به نور و از جهالت به دانش و از بت پرستی به خداپرستی رساند و اکنون ما در این مناسبت باید خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ سپاس بگوییم.

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن ادامه داد در این مناسبت بزرگ شایسته است به بررسی و تامل در سیره پیامبر در راه دعوت به اسلام و توحید بپردازیم تا بتوانیم در این زمینه به ایشان اقتدا کنیم.

ویژگی های رسالت پیامبر

وی ایستادگی و صبر پیامبر و کوتاه نیامدن از ارزش ها و مبانی را از ویژگی های پیامبر اسلام دانست و افزود:  ویژگی دیگر پیامبر در سیره تبلیغی خود فداکاری در راه هدف و حقیقت و تحمل سختی ها در راه اهداف الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری تاکید بر عبادت و بندگی خدا را ویژگی دیگر پیامبر دانست و عبادت خدا را هدف عالی رسالت دانست که به ارتباط ویژه میان انسان و خدای خویش مربوط می شود.

وی افزود: هدف دیگر رسالت پیامبر در مورد ارتباط میان انسان و جامعه خویش است که این هدف در موضع گیری های سیاسی و اجتماعی و ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران نمود پیدا می کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ویژگی دیگر رسالت پیامبر را تاکید بر عدالت و بیان حقیقت برای مردم دانست و افزود: با تکیه بر این ارزش های بزرگ بود که بعثت نبوی توانست دستاوردهای بزرگی حاصل کند و امت اسلام را از حالت بت پرستی به مقام بهترین امت برساند.

در پایان این مراسم کیکی که به این مناسبت تهیه شده بود میان حاضران توزیع شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha