سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب گفت: یکی از کارویژه های مهم رسانه ها این است که با تحول و تغییر مطلوب در سبک زندگی افراد جامعه، عملاً به حمایت از کالای ایرانی اقدام کنند.

حفیظه مهدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه گاهی احساس می شود که برخی از فعالان و اهالی رسانه چندان اعتقادی به حمایت از کالای ایرانی در عمل ندارند و خودشان هم در زندگی شخصی از کالای خارجی استفاده می کنند و تا زمانی که این باور و اعتقاد در بین فعالان رسانه ای نباشد ، آن ها نمی توانند در این رابطه به حمایت موثر از کالای ساخت ایران بپردازند.

وی افزود: در کنار فعالیت های رسانه ای نیز خود تولیدکنندگان و صنعتگران باید برای ارتقای کیفی محصولاتشان تلاش کنند تا به این وسیله بخشی بیشتری از مردم گرایش به سمت خرید و مصرف کالای ایرانی داشته باشند.

دانشجوی دکترای فرهنگ و ارتباطات همچنین گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید در حمایت از کالای ایرانی با غیرت و تعصب وارد شد و در این خصوص همه مردم و مسئولان می بایست خود را مخاطب جدی پیام و شعار مقام معظم رهبری قرار دهند تا شاهد تحولی در این باره باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بی شک در همین خصوص ، سواد رسانه ای کمک می کند که سبک زندگی افراد اصلاح شده و در بطن زندگی آن ها ، خرید و مصرف کالای تولید داخل جایگاه ویژه ای پیدا کند.

مهدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش حوزه های علمیه خواهران در هدایت و جهت دهی به خانواده ها برای حمایت از کالای ایرانی گفت: از آن جا که طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران با قشر بانوان به خصوص زنان خانه دار مرتبط هستند و لذا نقش موثری در آگاهی بخشی به آن ها دارند.

وی همچنین بیان داشت: به طور کلی نخبگان جامعه ما اعم از دانشگاهی و یا حوزوی و یا دیگر اقشار ، وقتی خودشان باور به این مساله داشته و در زندگی خود از کالای ایرانی استفاده کنند، آن گاه کلامشان هم نافذ و موثر واقع خواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha