پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری به نقش روحانیت در روشنگری و آگاهی بخشی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت نجات دهنده جامعه از انحراف و تباهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، در نشست جمعی از روحانیان مرکز استان با بیان این که ماه رجب به عنوان غفران و آمرزش و پاك شدن است، گفت: ماه شعبان نیز ماه خودسازی و آماده شدن ورود به ماه ضیافت الهی است.

وی بر ضرورت بهره گیری از فیوضات معنوی ماه های رجب و شعبان تأکید کرد و افزود: زمینه هایی که خداوند متعال برای عبودیت و بندگی انسان فراهم کرد متعدد و مختلف است و همه این فرصت ها، به رشد و بالندگی روحی و جسمی انسان کمک می کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که لحظه های معنوی ماه های رجب و شعبان فرصت طلایی خودسازی و عبودیت است، ادامه داد: یکی از بارزترین امور خداپرستی و به یاد خدا بودن اقامه نماز و مناجات با خداوند متعال است که در این ماه ها زمینه آن شکوفاتر و آماده تر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری‌ تصریح کرد: شرط نزدیک شدن به هدف غایی خلقت که همان رسیدن به کمال حقیقی انسانی است، بندگی خالصانه و عبودیت ذات حق است که زمینه آن در این ایام بیشتر فراهم شده است.

حجت الاسلام صادقی ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

وی افزود: خداوند متعال در ماه های رجب و شعبان حسنات را زیاد کرده و سیئات را از بین می برد که باید در تلاش باشیم تا بهترین ها را در این ایام نورانی برای خود رقم زده و در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در روشنگری و آگاه بخشی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت نجات دهنده جامعه و بشریت از انحراف و تباهی است.

حجت الاسلام صادقی، عالمان آگاه به زمان را نعمتی الهی برای جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: عالمان بصیرت و آگاه به زمان همواره در برابر هر گونه انحرافی ایستادگی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، عظمت امروز اسلام ناب در جهان را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های عالمان آگاه در تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: اگر تلاش های فقهای دینی نبود امروز شرایط شریعت به گونه ای دیگر بود.

وی بر ضرورت تبیین سیره زندگی عالمان دینی برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان تأکید کرد و بیان داشت: جوانان امروز نیازمند الگویی مناسب برای زندگی فردی و اجتماعی خود هستند که سبک زندگی عالمان دینی می تواند بهترین الگو برای نسل جوان جامعه باشد.

حجت الاسلام صادقی، روحانیت را میراث دار پیام گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) معرفی کرد و افزود: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی ارزش های دینی بوده و است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلامی برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در طی سال های گذشته، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام همه توان و سرمایه خود را برای تضعیف این جایگاه رفیع به کار گرفته اند، چون می دانند روحانیت اصیل شیعه همواره مانع تحقق اهداف شوم آنها است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha