پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهدی شریعتی‌تبار

حوزه نیوز/ مدیر عامل سابق بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به دلیل نفهمیدن کلمه توحیدی خداوند و رسولش‌ است که حکّام پست، مزدور و حیوان صفت که دم از خدمت حرمین شریفین می‌زنند، قبله مسلمین و پایگاه توحید و کعبه معظم را در اسارت تفکر خبیث و جنایتکار وهابیت قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در ویژه برنامه‌های تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی، با تأکید بر این‌که محوریت حديث سلسلة الذهب، توحید و ولایت است، گفت: کسی می‌تواند  با تمسک به این روایت در دنیا و آخرت در امان باشد که بتواند این کلام الهی را درک کند، بفهمد و به اجرای آن ملتزم باشد.

مدیر عامل سابق بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز بدبختی که کشورهای اسلامی و مسلمانان به دلیل بی‌همیّتی، بی‌عرضگی و بی‌غیرتی رهبران و دولت مردانشان اسیر آن هستند و گرفتاری که دنیای وحشی، جنایتکار، فاقد تمدن و گرفتار در جاهلیت مدرن که به مراتب از جاهلیت قبل از اسلام بدتر است، ایجاد کرده به این دلیل است که  کلام الهی و مفهوم توحید در آن را در نکردند و نفهمیدند.

وی ادامه داد: به همین دلیل و نفهمیدن کلمه توحیدی خداوند و رسولش‌ است که حکام پست، مزدور و حیوان صفت که دم از خدمت حرمین شریفین می‌زنند، قبله مسلمین و پایگاه توحید و کعبه معظم را در اسارت تفکر خبیث و جنایتکار وهابیت قرار داده‌اند.

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به این نکته که ولایت، شرط توحید است، عنوان کرد: جامعه توحیدی که حکومت خداوند را بر خود می‌پذیرد و زیر چتر الله قرار می‌گیرد، هیچ‌گاه زیر چتر طاغوت نمی‌رود بلکه زیر پرچم ولی الله اعظم و کسی که خداوند او را به عنوان ولیّ، معرفی کرده یعنی پیامبر اکرم(ص) قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سابق بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این‌که پیامبر(ص) در غدیر خم فرمودند کسی زیر پرچم ولایت من است، که زیر پرچم ولایت علی(ع) قرار بگیرد، گفت: حکومت توحیدی که تحت حمایت خاتم الانبیاء قرار دارد باید در ادامه نسبت به امام علی(ع) و اولاد ایشان ولایت مدار باشد و این مسیر را در زمان غیبت ادامه داده و زیر پرچم امام زمان(عج) و نائب ایشان قرار بگیرد.

وی با تأکید بر این‌که پیامبر(ص) برای ما توحید، عدالت، صداقت و امانتداری به ارمغان آورده است، ابراز کرد: بعثت یک جریان تاریخی مربوط به 1400 سال گذشته نیست بلکه یک فرایند و تحول دائمی و همیشگی است؛ به عبارتی مردم باید همواره جانشان را به وسیله برکت قرآن و پیامبر(ص) متحول و اخلاقشان را دگرگون کند.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان این‌که برکات بعثت پیامبر(ص) دائمی و مستمر هستند، خاطرنشان کرد: امروز جامعه، خانواده، جوانان و مسئولان و مدیران بیش از پیش به اخلاق اسلامی و قرآنی و پیام‌های جاودانه پیامبر(ص) نیازمندند.

وی صداقت، امانت داری، وفای به عهد، مردمی بودن، عدالت و خلق و خوی نیکو را از شاخصه‌های زندگی نبوی معرفی کرد که هم در سیره عملی و هم در مواعظ و دستورت ایشان و اهل بیت(ع) به آن تأکید شده است.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha