پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که برخی در پازل دشمن بازی می کنند، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری هر کشوری که استقلال اقتصادی نداشته باشد، نمی‌تواند استقلال سیاسی داشته باشد و اگر استقلال سیاسی نداشته باشد، آرمان‌هایش در حد یک شعار باقی می‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع)، گفت: دشمن‌شناسی مقدم بر دوست‌شناسی است، چراکه شاخصه‌های دشمن نمایان است، ولی امروز دشمن در لباس دوست وارد می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: امروز باید مراقب باشیم که دشمن شناسی به دشمن هراسی منتهی نشود، چرا که دشمن شناسی در جامعه اسلامی باید  به تقویت خلاقیت منجر شود.

وی اظهار کرد: قدرت فرهنگی در هر جامعه تعیین کننده سرنوشت آن است، چراکه نظام قدرت در فضای مجازی برای حریف بازی تولید می‌کند و تغییر فرهنگ محصول فشار و کشش در فضای مجازی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نفوذ از مسیر فرهنگ در حوزه ناخودآگاه و خودآگاه جامعه برای تامین اهداف نظام قدرت صورت می‌گیرد و قدرت عقلانیت الهی، کارآمد ترین ابزار در مقابل جنگ نرم است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه افزود: دفاع مقدس، ایران را واکسینه کرد و مردم پخته شدند تا دشمن را بشناسند و حتی اگر نوع جنگ عوض شود، مردم آماده هستند و امروز اگر انسان دشمن را نشناسد در پازل او قرار می‌گیرد.

وی، استقلال اقتصادی را لازمه استقلال سیاسی عنوان کرد و بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری هر کشوری که استقلال اقتصادی نداشته باشد، نمی‌تواند استقلال سیاسی داشته باشد و اگر استقلال سیاسی نداشته باشد، آرمان‌هایش در حد یک شعار باقی می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: امروز دشمنان انسانیت و دین اسلام، طرح‌هایی را بریا توسعه نظام سلطه خود در دنیا اجرا می کنند که در همین راستا باید دشمن را خوب شناخت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha