جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد قربان پور

حوزه/ دبیرعلمی همایش بین المللی "جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل" از ارسال ۲۶۰ مقاله در ۱۴زبان به این همایش خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه ، محمد قربان پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: طرح همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل، فروردین 96  مطرح شد و بعد از تصویب نهایی طرح،  دبیرخانه همایش از تیرماه آغاز بکار کرد و فراخوان همایش در ۱۴زبان انجام شد.

وی افزود: مهلت ارسال مقالات تا دی ماه 96 بود که به دلیل استقبال، تا پایان اسفندماه تمدید شد و در نهایت 260 چکیده مقاله در 14زبان به دبیرخانه ارسال شد که 200مقاله آن مورد تایید قرار گرفت و در روز همایش، کتاب چکیده مقالات، رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی همایش ادامه داد: در سه محور فراخوان مقالات صورت گرفت و در  محور مفهوم شناسی و کلیات ۷۵مقاله، در محور آسیب شناسی، فرصت ها و تهدید ها ۷۰مقاله و در محور ارائه راهبرد ها ۵۵مقاله مورد تایید دبیرخانه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: داوری مقالات از دی ماه آغاز شد و در نیمه فروردین ماه، مقالات برگزیده انتخاب شدند و ۳۰مقاله برتر به ۱۰زبان، در روز همایش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

قربان پور با بیان اینکه مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) نمایه سازی می‌شود، اظهار کرد: برای برگزاری این همایش، 21پیش نشست در 6زبان برگزار شد که در آن مباحث کلان فرهنگی کشور های لبنان، آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین، نیجریه، آسیای مرکزی‌ و کشورهای عربی بررسی شد.

وی با بیان اینکه مقالات در 14 زبان به دبیرخانه ارسال شده، عنوان کرد: از مقالات ارسال شده، 17مقاله به زبان انگلیسی، 15مقاله به زبان فارسی و 11مقاله به زبان عربی بوده و دیگر مقالات به زبان های روسی، چینی، ژاپنی، آلمانی، ترکی استانبولی، پرتقالی، اسپانیایی، فرانسوی، اندونزیایی، ایتالیایی و کره ای بوده است.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: همایش در روز اول اردیبهشت ماه در مجتمع عالی امام خمینی(ع)، ساعت 8صبح آغاز می‌شود و چهار کمیسیون تخصصی، به صورت همزمان به جمع بندی مقالات می‌پردازند و در پایان آیت الله اعرافی به عنوان سخنران پایانی، صحبت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha