سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه شوراي فرهنگي استانداري قم

حوزه/ صادقی، فرهنگ را زيربناي توسعه ي همه جانبه ي كشور دانست و گفت: مهمترين راهكار ترقي فرهنگ عملگرايي مسئولان است.

به گزارش خبرگزاریحوزه به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي فرهنگي استانداري قم، طي سخناني عملگرايي مسئولان در حوزه مسائل فرهنگي را بهترين راهكار براي ترويج معروف دانست.

استاندار قم با بيان اين كه فرهنگ زيربناي توسعه همه جانبه است، افزود: در احاديث و روايات ديني نيز موارد گسترده و جامعي در زمينه ي فرهنگ و اخلاق اسلامي داريم.

وي ادامه داد: با وجود تاكيدات ائمه معصومين (ع) و قرآن بر توجه به اخلاقي ديني، در بسياري عرصه ها به دليل عدم پايبندي اعتقادي و عملي موفقيت حاصل نمي شود.

صادقي با بيان اين كه كار فرهنگي بايستي با خلوص نيت و علاقه انجام شود، افزود: با بخش نامه و دستور اين مسئله محقق نخواهد شد.

نماينده عالي دولت در استان همچنين يكي از كاركردهاي شركت در نماز جماعات را وحدت و انسجام دانست و گفت: ترويج نماز بايستي به واسطه شيوه هاي اخلاقي و فرهنگي صورت پذيرد.

مهرداد غضنفري امرايي معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم نيز در اين جلسه اظهار داشت: مباحث فرهنگي در ايران اسلامي ريشه در معارف ديني دارد.

وي با اشاره به قرار گرفتن استان قم در بين 5 استان برتر در حوزه ي نماز را مورد توجه قرار داد و گفت: اين مساله زيبنده اين استان نيست و در تلاش هستيم تا رتبه برتر كشور در اين حوزه را كسب كنيم.

وي با اشاره به تاكيد مقام عالي وزارت مبني بر رضايتمندي مردم از خدمات دولت افزود: خروجي عملكرد مسئولان استان بايستي جلب رضايت شهروندان باشد.

معاون استاندار قم خاطرنشان كرد: بازديد از دستگاه هاي اجرايي به صورت دوره اي انجام خواهد شد.

در اين جلسه رؤساي كميته هاي ذيل شوراي فرهنگي استانداري قم گزارشي از اقدامات سال 96 و برنامه هاي سال 97 خود ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha