پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنفرانس نجات دین در هند

حوزه/ بعد از جریان طلاق ثلاثه و اذیت و آزار مسلمانان، مردم مسلمان هند با اجتماع بزرگ در میدان گاهندی علیه سیاست های دولت این کشور موضع گیری کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بعد از جریان طلاق ثلاثه  و با هدف محکوم کردن اذیت و آزار مسلمانان، مردم مسلمان هند با اجتماع بزرگ در میدان گاهندی علیه سیاست های دولت این کشور موضع گیری کردند.

مولوی سید محمد ولی رحمانی امیر شریعت هند در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: اکنون کشور ما با تهدید های بزرگی رو برو است، ترویست ها بین مردم نفرت ایجاد می کنند و درحال گسترش خوف و وحشت در میان مردم هستند، فضای آموزش کشور با جو رعب و وحشت مواجه شده و به عبات گاه های مذهبی ادیان مختلف حمله می شود. در کشور ما برای کشتار مسلمانان یک گروه درست شده است و می خواهد در هند خون مسلمانان از بول گاو ارزان تر بشود.

* مسله فقط نا امنی جان و مال مسلمان نیست بلکه دین در خطر است

وی افزود: مسله فقط نا امنی جان و مال مسلمان نیست بلکه از همه فاجعه بار تر این است که در کشور دین در خطر است. شریعت ما روح ما است، قرآن بنیاد اساسی دین ماست، سنت نبوی راهنمای ما است ما چطور در برابر تهدیدهایی که علیه دین می شود ساکت باشیم؟

مولوی سید محمد ولی رحمانی در مورد وحدت بین مسلمانان گفت: از دین نباید برای اختلاف استفاده کنیم باید همه ی مسالک به هم دیگر احترام بگذارند تا دشمن مشترکمان را شکست بدهیم.

در گذشته برای مفادات سیاسی با دین اسلام بازی زیادی انجام داده شده

وی در مورد لایحه طلاق ثلاثه گفت: در گذشته برای اغراض سیاسی با دین اسلام بازی زیادی انجام شده و اکنون هم دولت با لایحه زنان 2017 بازی جدیدی را علیه اسلام شروع کرده است، این اجتماع بزرگ سازش های دولتی علیه اسلام را محکوم می کند و همینطور از دولت می خواهند که این لایحه را پس بگیرد. دولت دخالت بی جا در مسله ی شریعت اسلامی نکند، قانون اساسی هند اجازه هرگونه فعالیت مذهبی را به همه ی ادیان داده است و هر کس بر خلاف قانون اساسی مردم مسلمانان هند را اذیت و آزار کند باید مجازات شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha