شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه حضرت نرجس(س) ساري

حوزه/ در نشست سیر مطالعاتی با موضوع تاریخ تطبیقی مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) مطرح شد: اگر خواستار تغییر رفتار مردم هستیم، باید باورهایشان را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، سیدامیرسادات کرمی، کارشناس سیاسی، در دومین جلسه سیر مطالعاتی با موضوع تاریخ تطبیقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س)ساری، گفت: برنامه های فرهنگی،کار فرآیندی است و اگر خواستار تغییر رفتار مردم هستيم، باید باورشان را اصلاح کنیم، زیرا اصلاح باور، ريشه در اصلاح رفتار دارد و سيره  پیامبران ما ني در تبليغ،  اینگونه بوده است.
 
وی افزود: شما طلاب به عنوان نخبگان و کارشناسان دینی و علمی جامعه رسالت سنگینی نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و غیره جامعه دارید و تاریخ ثابت کرده که در حوادث مختلف، فتنه ها و... عملکرد خواص جامعه در رفتار و عملکرد و نگرش مردم تاثیر بسزائی داشته است.
وی پس از اشاره به ماجرای سقیفه بنی ساعده و شورای شش نفره در زمان خلیفه سوم تصریح کرد: متاسفانه اسلام از بی بصیرتی خواص جامعه صدمات زیادی خورده که هنوز آثار آن باقی مانده است
این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: در سیر مطالعاتی که با موضوع تاریخ تطبیقی صورت گرفته ،در می یابیم سبک اشرافیت، شخص محوری، سطحی نگری در دین و همچنین عدم فهم از ولایت، از آفت های جامعه اسلامی به خصوص در سبک زندگی است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha