شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری دومین دوره "مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام

حوزه/در مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام، ۷۱ شرکت کننده از ۴۰ کشور دنیا حضورخواهند داشت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حسین اسدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دومین دوره "مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی جهان اسلام" که در جامعه المصطفی العالمیه  برگزار شد، با بیان این که دومین مسابقات قرآنی در قالب حفظ کل، تفسیر و خطابه قرآنی و قرائت برگزار می شود، گفت: در این مسابقات 71 شرکت کننده از 40 کشور دنیا شرکت خواهند کرد که از  جمله آن ایران، روسیه، عراق، غنا، کامرون، لبنان، مالاوی، مصر،هندوستان، یمن، تاجیکستان و... است.

رئیس ستاد برگزاری دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام با بیان اینکه این رخداد، اتفاق بسیار خوبی در دنیای اسلام است که به میزبانی ایران از اول تا 4 اردیبهشت ماه درقم برگزار می شود، افزود: این برنامه ها از 30 فروردین با مراسم نمادین استقبال از شرکت کنندگان شروع می شود و در ادامه شاهد برگزاری کارگاه تفسیر و خطابه با حضور شرکت کنندگان خواهیم بود.

وی افزود: دیدار با مراجع تقلید، تولیت حرم مطهر(س)، برگزاری مسابقات، سفر به مشهد مقدس، دیدار با رهبر معظم انقلاب در تهران در 6 اریبهشت ماه ازمهمترین برنامه ها خواهد بود.

اسدی گفت: برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی در مراکز علمی، مساجد و امام زادگان از دیگر برنامه در دومین دوره برگزاری مسابقات است.

رئیس ستاد برگزاری دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام، اظهار داشت: در موضوع تفسیر متن کتاب المیزان وابن عاشور تونسی، سوره محمد(ص)، فتح و حجرات برگزار می شود.

اسدی عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات همبستگی مسلمان، ایجاد وحدت و ترویج مبانی دینی و ارزشی در سطح بین الملل است.

رئیس ستاد برگزاری دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام اظهار داشت: 7 موضوع در حول محور قرآن و پیامبر(ص) انتخاب شد که به عنوان خطابه خود قرار خواهند داد. در این رابطه 22 شرکت کننده خواهند بود که مجاز به شرکت درموضوعات دیگر نخواهند بود.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha