پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نذر فرهنگی کتاب

حوزه/ مسئول طرح کشوری «مقر کتاب» گفت: همه اقشار جامعه می توانند با حمایت از نذر فرهنگی کتاب در مقرهای کتاب سراسر کشور در حمایت از کتب نویسندگان داخلی و افزایش سرانه مطالعه مردم گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، نرگس شکوریان در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س)بافق اظهار کرد: با عمل به حدیثی از امام علی(ع) که می فرمایند «هر کس با کتاب آرامش یابد راحتی و آسایش از او سلب نمی شود» باید سرانه مطالعه ما خیلی بالا باشد ولی در کشور ما نسبت به سایر کشور ها خیلی پایین است.

وی تصریح کرد: سالهاست رهبر معظم انقلاب دغدغه زیادی نسبت به مسائل فرهنگی دارند چرا که اگر فرهنگ اصلاح شود ما به هدف والای اسلام که همان فرامین قرآن کریم به عنوان منبع تغذیه روحی انسان هاست نزدیک تر می شویم.

این فعال فرهنگی کشور، با تأکید بر شعار محوری سال 97 که حمایت از کالای ایرانی است گفت: ایجاد مقر کتاب در قریب به 140 شهر کشور و رویکرد آن نسبت به ترویج مطالعه کتب مفید داخلی اعم از زندگینامه علما، شهدا، مسائل اعتقادی و رفع شبهات نسل امروز و رمان های زیبا یک فرصت خوب برای افزایش سرانه مطالعه و گام کوچکی در تحقق شعار سال و حمایت از محصولات فرهنگی و کتاب خواهد بود.

شکوریان بیان کرد: در مقر کتاب همه اقشار جامعه می توانند از کتب موجود که با کمک خیّرین و نذورات مردمی تهیه شده است؛ بهره مند شوند.

این فعال فرهنگی از عموم علاقه مندان دعوت کرد: با نذر فرهنگی کتاب در ایام مناسبتی به خصوص نیمه شعبان با نیّت ترویج فرهنگ ناب محمدی همه سنین مختلف اعم از کوچک و بزرگ را به خواندن کتب مفید تشویق و آشنا کنیم.

این گزارش می افزاید: طرح کشوری «مقر کتاب» به همت جمعی از خواهران مدارس علمیه قم طی 10 سال گذشته راه اندازی شده و تاکنون هزاران کتاب با اجرای طرح‌های «معلم فهیم»، «نوجوان فهیم»، «یار فهیم»، «همسایه فهیم»، «صدقه کتاب» و «اهدای کتاب» از سوی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مطالعه شده است.

برپایه این گزارش، مقر کتاب حضرت نرجس(س) شهرستان بافق به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در حسینیه حضرت زینب(س) این مدرسه علمیه از شنبه تا سه شنبه هر هفته در نوبت عصر برای بازدید و امانت کتاب به ویژه برای بانوان دایر است و از عموم مردم شهرستان برای نذر فرهنگی کتاب به مناسبت نیمه شعبان دعوت کرده است.

انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha