پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موحدی نژاد مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور  در سمنان

حوزه/ مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور گفت: تعمیق معارف دینی و قرآنی در میان نسل نوجوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمد موحدی نژاد، امروز در دیدار مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی این اداره کل، اظهار داشت: تعمیق معارف دینی و قرآنی در میان نسل نو، آشناسازی دانش آموزان با سیره و سیمای علمی و عملی اهل‌بیت(ع) و نیز غنی‌سازی مطلوب اوقات فراغت مخاطبان از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن است.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه تقویت نگرش‌ها، باورها و رفتارهای دینی و معنادار کردن زندگی نوجوانان و جوانان در پرتو جهان‌بینی و ایدئولوژی اسلامی ازجمله اهداف عمده این طرح به شمار می‌رود، تصریح کرد: نخستین فعالیت آن برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان و طلاب علاقه‌مند در رشته‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی، مهارت‌های ارتباط و جذب نوجوانان و معارف دینی در چهار مقطع است.

وی افزود: هدف اصلی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی، آشنا کردن نسل جوان با تفسیر و مفاهیم قرآنی است چون بر این باور هستیم که عمل به قرآن مهم‌تر از قرائت آن است، به همین خاطر در این زمینه طرح‌های مختلفی مطرح شد.

حجت‌الاسلام موحدی نژاد خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد زمینه تدبر در آیات قرآن و آموزش مهارت‌های اجتماعی در زندگی با استفاده از منبع علم و حکمت لایزال الهی در قرآن کریم و گسترش معارف قرآنی و دینی در بین اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان و عمق‌بخشی به یافته‌ها و اندوخته‌های قرآنی آن‌ها طرح آموزش تفسیر ساده و روان قرآن با استفاده از تفاسیر مختلف و با نظر و کارشناسی جمعی از صاحب‌نظران تدوین و با شیوه‌های مختلف به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha