جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 446325
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
تصاویر/ پنل تخصصی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‎های قرآنی

حوزه/ پژوهشگر حوزوی، عدم اتحاد و تکه تکه شدن جوامع و فرق اسلامی را از عوامل مهم تضعیف کننده مسلمانان دانست.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‎الاسلام  محمد اسماعیلی امروز در نشست علمی همایش بین المللی پژوهش های قرآنی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد،با ذکر این مطلب که  دوری از طاغوت مهمترین محور فعالیت پیامبران الهی گفت: امام علی(ع) بیان می دارند که انسان موحد تنها خداوند را بزرگ می داند و دیگران در چشم او ضعیف هستند.

وی افزود: نباید جلوه های کاذب استکبار، انسان را تحت تاثیرقراردهند؛ راهکار قرآنی در زمینه فرهنگسازی مبارزه با استکبار، سپردن زمان حکومت به رهبری شجاع و شایسته است که در این زمینه شاهد هستیم که در بهار عربی این روند به دلیل عدم وجود رهبری قوی شکست خورد.

این قرآن پژوه گفت: علم و دانش و توانایی جسمی و شجاعت از ویژگی های قرآنی یک رهبر مناسب برای جامعه اسلامی است؛ امام خمینی(ره) با دست خالی در مقابل استکبار شرق و غرب ایستاد و انقلاب را به پیروزی رساند؛ مقام معظم رهبری نیز به حدی قدرتمند هستند که کوفی عنان در خصوص ایشان بیان کرد که در دیدار با ایشان به حدی مجذوب او شدم که همه شخصیت هایی که تا کنون دیده بودم از نظر من کنار رفتند.

حجت الاسلام اسماعیلی اظهارکرد: مقام معظم رهبری نیز آمریکا را به تجسم استکبار در عصر حاضر بیان کردند و فرمودند که نباید شعار مرگ بر آمریکا فراموش شود کما اینکه آمریکا چنین تلاشی داشته اند که این کار عملی شود.

پژوهشگر حوزوی بیان کرد: سومین راهکار قرآنی مبارزه با استکبار، آمادگی بالا و مجهز شدن به سلاح روز است؛ قرآن بیان می کنند که مسلمانان باید به قوی ترین سلاح ها مجهز باشند؛ البته این سلاح ها برای کشتن مردم نیست بلکه عنصری کاملا بازدارنده است.

وی گفت: چهارمین راهکار قرآنی، مقاومت در مقابل توطئه ها و مشکلاتی است که دشمنان ایجاد می کنند؛ قرآن بیان می دارد که اگر در راه حق ثابت قدم باشید ده برابر دیگران قدرت خواهید داشت.

حجت الاسلام اسماعیلی اظهارکرد: انسجام و همبستگی جامعه اسلامی پنجمین راهبرد قرآن کریم برای مقابله با استکبار است؛ متاسفانه امروز امت اسلامی شقه شقه شده اند و اختلافات شدیدی ایجاد شده است.

وی با ذکر این مطلب که قرآن کریم راهکار می دهد که اگر بخواهید اتحاد پیدا کنید باید به حبل الله متصل شوید گفت: در زمینه مصادیق حبل الله مباحث متعددی مطرح شده است؛ برخی آن را قرآن کریم، دین اسلام، ائمه(ع) و... دانسته اند، ولی حبل الله در واقع وسایلی است که ما را به خدا متصل می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha