پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابراهیم مشهدی

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) گفت: تبیین جایگاه حوزه های علمیه و مسئله پذیرش حوزه ها در جامعه برای کسانی که صاحب تریبون هستند امری ضروری است زیرا که تقویت حوزه های علمیه سبب تقویت اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم مشهدی معاون تهذیب مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) شهرستان قروه درجزین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اهمیت پذیرش کیفی در حوزه های علمیه، گفت: با توجه به اینکه حوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی در ایران و جهان اسلام داشته اند، دشمن برای ضربه زدن به این نهاد اسلامی فعالیت های فراوانی را در همه عرصه ها انجام داده است.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب و اسلام همیشه به دنبال تضعیف حوزه های علمیه بوده اند و در این رابطه فعالیت های فراوانی را انجام داده تا اقبال مردم به حوزه های علمیه و علمای اسلام کم شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) ادامه داد: تبیین جایگاه حوزه های علمیه و مساله پذیرش حوزه ها در جامعه برای کسانی که صاحب تریبون هستند امری ضروری است زیرا که تقویت حوزه های علمیه سبب تقویت اسلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) در راستای جذب طلبه در شهرستان رزن ابراز داشت: همه روحانیان و مبلغان شهرستان رزن، قروه درجزین و بخش دمق و همچنین ائمه جمعه این سه شهرستان حوزه  را در مساله پذیرش کمک کرده اند و بخشی از خطابه های خود را به به جایگاه حوزه علمیه و زندگی طلبگی تخصیص داده اند.

حجت الاسلام مشهدی گفت: طی جلسه ای حجت الاسلام زارعی مسئول دفتر آیت الله موسوی اصفهانی با ائمه جماعات، جمعه و مبلغان شهر رزن، قروه درجزین و بخش دمق برگزار شد هماهنگی لازم با مبلغان نسبت به نحوه تبلیغ و تبیین حوزه علمیه در مساجد و منابر صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره گروه های جهادی تبلیغی مدرسه اظهار کرد: از بهمن ماه سال 96 تا کنون هر هفته 8 نفر از مبلغان مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) در زوستا ها و مدارس آموزش و پرورش حاضر شده و به تبلیغ و تبیین جایگاه حوزه علمیه می پردازند. آموزش و پرورش در این برنامه همکاری های فراوانی را با حوزه علمیه داشته است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) بیان کرد: حجت الاسلام گروسی در این مدرسه مسئول پذیرش متقاضیان جدیدالورود است و هر فردی که برای ثبت نام به حوزه علمیه بیاید طبق شرایط مراحل ثبت نام او انجام می شود.

وی در پایان گفت: مدرسه علیمه امیر المومنین(ع) به نسبت افراد متقاضی امکان برگزاری 2 کلاس درسی را در سال تحصیلی 97-98 را دارد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha