جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم رونمایی از کتاب رؤیا انگاری وحی

حوزه/ مراسم آیین رونمایی از کتاب «رؤیا انگاری وحی» با حضور حجج اسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، دکتر ابوالفضل ساجدی و حامد ساجدی، نویسندگان کتاب رؤیا انگاری وحی و برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،مراسم رونمایی از کتاب «رؤیا انگاری وحی» امروز با نویسنده و صاحب نظران حوزوی و قرآنی در خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در این مراسم که با حضور  حجج اسلام ابوالفضل ساجدی و حامد ساجدی، نویسندگان کتاب رؤیا انگاری وحی و حجت الاسلام مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و جمعی از اصحاب رسانه  برگزار شد بر فعالیت های قرآنی تاکید کرد.

پس از سخنان حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، حجت الاسلام ساجدی به شرح شبهه رویا انگاری دکتر سروش پرداخت.

وی با ذکر این مطلب که  ادعای سروش نوآوری و ابداع وی نیست گفت: این شبهه دارای سابقه پیشتر از سروش است؛ در اینجا باید گفت که هرچند شباهت‌هایی میان وحی و رؤیا وجود دارد ولی این موضوع نباید سبب آن شود که تمام ابعاد وحی و رویاو خواب یکسان باشد.

وی با اشاره به این نکته که سروش وجوه مشترک میان وحی و رؤیا را مطرح کرده  است گفت: متاسفانه در برداشتی اشتباه از این شباهت‌ها به این همانی این دو مسأله رسیده است و نظریه وی اساسا دارای اشکالات فراوان است.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: نظریات سروش در این باب و مناظر دیگر دارای یک اشکال امهم است و این اشکال نیز آن است که وی مسایلی را مطرح می کند ولی دلیل قوی برای اثبات فرضیه های خود بیان نمی کند بلکه به چند شاهد بسنده می کند.

نویسنده کتاب رویا انگاری وحی بیان کرد: این کتاب در پنج فصل تنظیم شده است که در فصل به کلیات و در فصل در سه فصل بعدی دیدگاه ایشان در سه بخش مطرح و پاسخ داده شده است؛ در اولین بخش تمام اتفاق‌های برای پیامبر روی داده است از نوع مشاهده است.

وی افزود: دوم اینکه تمام مشاهدات در عالم رؤیا روی داده است و در گام سوم اینکه مشاهده در عالم رؤیا باید تعبیر شود نه اینکه تفسیر شود؛ اما سروش برای تعبیر رؤیا راهکاری ارائه نداده است.
حجت الاسلام ساجدی اظهارکرد: پاسخگویی به شبهات این عرصه بسیارمهم و است زیرا اگر امروز واکنش‌های لازم به هجمه‌های روشنفکران درباره قرآن و دین و‌حی صورت نگیرد و رسانه‌های کشور در این باره سکوت اختیار کنند.

این نویسنده حوزوی اظهارکرد:قطعا فریضه‌های آنها در جامعه نهادینه شود، نسل بعدی به دین و قرآن و وحی توجهی نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha