پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ظهور منجی

حوزه/ کمیته همکاری های شهرستان الیگودرز استان لرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین درودی در دفتر امام جمعه این شهر تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام حسین درودی در این نشست ضمن تبریک اعیاد رجبیه و مبعث پیامبر بزرگ اسلام هدف از بعثت را ترویج مکارم اخلاق و رسیدن انسان به خلیفه الهی دانست و گفت ؛ اگر تلاش کنیم به مکارم اخلاق مورد نظر پیامبر برسیم آن وقت است که ملائک نیز به دستورخداوند برای بشر سجده خواهند کرد .

وی افزود؛ اینکه خداوند به ملائک امر می فرماید در مقابل انسان سجده کنید منظور ظاهر و هیبت انسان  نسیت، بلکه آنچه ملائک را به سجده وادار می کند، حقیت انسان و باطن اوست که یکی از خوبی های او ، اخلاق ملائک پسند است .

معاون امور استان های دبیر خانه ستاد همکاری ها با استناد به نظر مفسران در خصوص بعثت گفت: علامه طباطبایی در تفسیر بعثت برخلاف دیگر مفسران به قرائت جدیدی از آن دارد و می گوید، بعثت بردو نوع است بعثت مستمر که متعلق به پیامبر(ص) است و استمرار آن نیز به واسطه حجت های خداوند و ائمه(علیهم السلام) تداوم دارد و معنای دیگر بعثت حیات جدید برای انسان است که این مرتبه از بعثت را هر انسان پاک سرشت و حقیقت طلب می تواند برای خود رقم بزند

حجت الاسلام درودی در ادامه راه رسیدن به حیات جدید برای نسل جوان و نوجوان را توجه به آموزه های دینی در قالب های نو عنوان کرد و خاطرنشان ساخت؛ مثلا در آموزش و پرورش راه رسیدن به حیات جدید و کوچ از حیاتی که در بحث تعلیم و تربیت  غربی ها برای ما ترسیم کرده اند توجه به سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن مفاد آن است.

وی با بیان اینکه رسیدن به حیات طیبه مرتبه نازله بعثت برای عوام الناس می باشد افزود؛ با عمل به فرایند این سند است که روح نوجوان وجوان و کودکان ما با ارزش های دینی مانوس می شود و زمینه بر انکیزش او برای رسیدن به درجات علمی و معنوی فراهم می شود .

حجت الاسلام درودی تشکیل کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش را در راستای هماهنگی دونهاد مهم تعلیم و تربیت یعنی حوزه و آموزش و پرورش دانست و گفت؛ اگر حوزه و آموزش و پرورش ظرفیت خود را برای تربیت نسلی مانند پرورش یافتگان مکتب امام خمینی بکار گیرد آنوقت است که برای زمینه سازی تکمیل  بعثت انبیا و ظهور منجی کادر سازی کرده ایم.

وی گفت دبیر خانه ستاد همکاری ها مصمم است ابعاد سند تحول بنیادین را برای بدنه حوزه و آموزش و پرورش تشریح کند و به همین منظور دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن را آغاز کرده و به زودی در سراسر کشور آن را ترویج خواهد داد.

حجت الاسلام درودی همچنین به جذب طلبه وظیفه برای خدمت به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت ؛کمیته های همکاری از این طریق می توانند بخشی ازنیاز مورد نظر خود را جهت ترویج امور دینی در مدارس تامین نمایند. 

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha