شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 اسماعیل حسینی مقدم

حوزه/ حجت الاسلام حسینی مقدم بر حفظ قرآن کریم به عنوان برنامه درسی در حوزه و به صورت اختیاری برای طلاب و راه اندازی مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در روستای قلعه چم برای طلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، پیش از ظهر امروز در دیدار، جمعی از حافظان مدرسه شبانه روزی امام سجاد(ع)  قم و طرح های تخصصی حفظ قرآن کریم با آیت الله اعرافی که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه برگزار شد،گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت حافظان قرآن کریم در کشور،  وارد میدان شد و بر همین اساس اداره اوقاف وامور خیریه استان قم نیز توانست در طی 5 سال در استان قم 7هزار حافظ  تربیت کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان اینکه این اداره توانست در بحث تربیت حافظان قرآن کریم قدم های جدی بردارد و حتی رتبه نخست در این عرصه در بین استان ها بدست بیاورد، اظهار داشت: در مورد تربیت حافظان ت طرح های بسیار موفقی اجرا شده  و یکی از فعالیت های اداره اوقاف، طرح دائمی قرآن در امامزادگان به عنوا طرح کاتبان وحی است. تا کنون 7 ماه از اجرای این طرح می گذرد و تا الان 12 نفر نخبه دراین عرصه شناسایی شدند و توانستند درکنار 15 جزء حفظ قرآن، مشغول کتابت  هم شوند.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: طرح دوم،‌طرح  اقوم است. تعداد 45 نفر از نخبگان این طرح شناسایی و الان مشغول حفظ 5 جزء از قرآن هستند. طرح دیگر فضای مجازی است و دراین طرح 500 نفر شناسایی ومشغول حفظ هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم  عنوان کرد: طرح دیگر مدرسه شبانه روزی امام سجاد(ع) در امام زاده شاه جمال است. دراین طرح، طلبه ها قرار دارند و مشغول حفظ قرآن کریم می باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بر حفظ قرآن کریم به عنوان برنامه درسی در حوزه و به صورت اختیاری برای طلاب و راه اندازی مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در روستای قلعه چم  قم برای طلاب تأکید کرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha