جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 446405
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
حجت الاسلام موسویان

حوزه/ کارشناس دینی در جمع بانوان طلبه میبد حضور جهادگونه در ایجاد فضای معرفتی و بصیرتی جامعه را خواستار شد و گفت: نگذاریم فرق و عرفان های نوظهور کاذب از گرایش مردم به عرفان در عصور ظهور سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید محسن موسویان در مدرسه علمیه سطح دو حضرت زهرا(س)میبد اظهار کرد: از منظر امام صادق(ع) انسان مؤمن دارای سه ویژگی منحصر به فرد شناخت زمانه، استقبال از شأن خود و حفظ زبان است.

وی افزود: شناخت حقیقت خود، مهمترین مسئله است و با این شناخت خیر دنیا و آخرت برای انسان محقق می‌شود و اگر انسان بفهمد در چه زمانه ای زندگی می کند، هر چیزی را نمی گوید و هرکاری را انجام نمی دهد و این نشان از شأنیت والای او دارد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: انسان باید نگاه جامع به همه چیز داشته باشد تا بفهمد در چه برهه ای از تاریخ زندگی می کند و مقتضای آن، تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام موسویان بیان کرد: ظهور و پایان تمدن ها، هر یک دارای نشانه هایی از جمله مواجهه با بحران های ممتد است و حتی تئوری جدیدی برای بیان ندارند و هرگاه این نشانه ها در تمدنی پدید آمد، آن تمدن رو به پایان است.

وی خاطر نشان کرد: هر چه به فضای ظهور نزدیک می شویم، گرایش مردم به عرفان بیشتر می شود و به دنبال آن فرقه ها و عرفان های نوظهور کاذب هم  افزایش می یابند.

استاد حوزه ابراز کرد: وظایف ما طلاب روز به روز گسترده تر می شود، پس باید در فضای معرفتی و بصیرتی، جهادگونه وارد عمل شویم و به شبهات جوانان پاسخ دهیم.

حجت الاسلام موسویان، بانوان طلبه را به شناخت جامعه و فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن توصیه کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با بصیرت کامل و به سلامت از بحران ها عبور کنیم.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha